شاخص بورس ۷۶۲۴ واحد ریزش کرد
شاخص بورس ۷۶۲۴ واحد ریزش کرد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز نیز مانند روز قبل که به شدت کاهشی بود،7624 افت کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران امروز هم شاخص‌ها قرمزپوش بوده و افت کردند. گرچه در روز گذشته بیش از ۸ هزار واحد عقب نشسته بود، امروز هم در ادامه روند کاهشی شاخص بورس ۷۶۲۴ واحد افت کرده و به رقم ۲۰۸ هزار و ۱۹۶ واحد رسید.

شاخص کل بورس هم‌وزن نیز با کاهش ۱۵۵۲ واحد به رقم ۴۳ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. ارزش روز بازار امروز به بیش از ۷۹۹ هزار میلیارد تومان رسید، امروز معامله‌گران بیش از ۴٫۴ میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۲۷۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۷۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای فارس، شپنا، فولاد، پارس، شبندر، تاپیکو، فملی همگی در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند. امروز شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۲۱۸۹ واحد افت کرده و به رقم ۵۹ هزار و ۷۸۵ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۱۰۸۰ واحد عقب نشست و به رقم ۳۰ هزار و ۱۱۶ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با کاهش ۸۴۴۲ واحد به رقم ۲۳۳ هزار و ۹۷۴ واحد رسید، شاخص بازار اول با کاهش ۵۶۹۷ واحد به ۱۵۶ هزار و ۷۴۵ واحد رسید، شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با کاهش ۱۴ هزار و ۸۸۴ واحد به رقم ۳۹۸ هزار و ۷۱۹ واحد رسید.

نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت، سایپا، بانک ملت، ایران خودرو، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودرو بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۵۲ واحد دیگر عقب‌نشینی کرده و به رقم ۲۵۷۰ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱٫۶ میلیارد سهام و حق تقدم در ۱۵۰ هزار معامله و به ارزش ۶۴۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای ذوب، هرمز، مارون، ارفع، شراز، شاوان، سمگا همگی در کاهش شاخص فرابورس اثر داشتند.

  • منبع خبر : فارس