شاخص کل با رشد ۲۶هزار واحدی همراه شد
شاخص کل با رشد ۲۶هزار واحدی همراه شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲.۱درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۱.۳درصد صعود کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس پس از رشد ۲۶هزار و ۵۷۰واحدی (۲.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۹۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای «ومدیر»، «ولکار»، «شستا»، «برکت»، «فملی»، «فولاد»، و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای «فتوسا»، «گدنا»، «کرمان»، «لطیف»، «چخزر»، «فرابورس»، و «شگویا» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۶هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۴۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی زاگرس، این شرکت به ازای هر سهم به ۲۳۰۰ تومان سود نقدی به سهامداران خود را تصویب کرد. زاگرس که قبل از بسته شدن به خاطر مجمع با قیمت ۲۴ هزار تومان معامله می‌شد، در سال مالی ۹۹ توانسته بود به ازای هر سهم ۲۴۱۲ تومان سود محقق کند که تقریبا ۹۵ درصد از آن را میان سهامدارنش تقسیم می‌کند.

سودآوری پتروشیمی زاگرس در سال ۹۹ تقریبا دو برابر شده بود و حالا سهامدارانش هم می‌توانند از این سودآوری استفاده کنند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، سود سهامداران این شرکت از تاریخ ۲۷ تیر از طریق سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران واریز خواهد شد.

زاگرس در حالی مجمع خود را برگزار کرد که عملکرد این نماد در بورس هم عملکرد مناسبی بوده به طوری که بازدهی زاگرس در یکسال گذشته ۳۶ درصد به ثبت رسیده است. قیمت هر سهم زاگرس در یک ماه اخیر هم رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

  • منبع خبر : ا