شاخص کل بعد از ۶ روز منفی شد /سنگین‌ ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۲ آذر ۹۹
شاخص کل بعد از ۶ روز منفی شد /سنگین‌ ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۲ آذر ۹۹
امروز یکشنبه دوم آذر ماه بازار با افزایش عرضه در عمده نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در گروه فلزات اساسی شاهد نوسانات منفی در تمام نماد‌های گروه هستیم. فملی در قیمت ۲۶۲۰ تومان قرار دارد. فولاد و ذوب صف فروش را تجربه می‌کنند.” شاخص کل بعد از ۶ روز منفی شد”

در گروه خودرویی‌ها افزایش عرضه تمام نماد‌های گروه را در محدوده منفی قرار داده است. خساپا در قیمت ۲۶۳ تومان قرار دارد. خودرو در کف قیمت روزانه داد و ستد می‌شود.

توجه خریداران در محوریت نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی در حال چرخش است. شپنا در قیمت ۱۶۶۰ تومان با رشد حداکثری با وقفه ۲۰ درصد همراه شد. شتران در سقف قیمت روزانه صف خرید دارد.شبندر در قیمت ۲۸۸۰ تومان رشد ۱ درصد دارد. شبریز با نوسان مثبت دنبال می‌شود.

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت با افت ۲ درصد مواجه است. وبملت در قیمت ۵۰۵ تومان افت نزدیک به ۴ درصد را تجربه می‌کند. دی در قیمت ۴۴۵۹ تومان صف فروش دارد. وبصادر افت ۳ درصد دارد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار و نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شد و شاخص کل بعد از نزول ۲ درصدی به یک میلیون و ۳۳۸ هزار واحد رسید و همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشت.

بازار سهام بعد از ۶ روز متوالی مثبت بودن امروز تحت تاثیر معاملات منفی نمادهایی چون فولاد، فارس، شستا و فملی روندی نزولی پیدا کرد اما پیش‌بینی می‌شود اگر بازار سهام امروز صف فروش نماند تقاضا در روزهای آینده معاملات این هفته به بازار سهام بازمی‌گردد.

گروه‌های پالایشی‌ها و معدنی‌ها تنها گروه‌هایی هستند که در میان بزرگان معاملات در مدار مثبت و صعودی در آن‌ها به چشم می‌خورد نمادهای کگل، کچاد، شتران و شپنا مورد توجه بازار در مدار مثبت هستند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس تا این لحظه در حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان و خروج پول حقیقی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان می‌باشد. (نبض بورس)

” شاخص کل بعد از ۶ روز منفی شد ”

همچنین به نظر می‌رسد در برخی نمادها صفوف فروش در حال جمع‌آوری است و روند بازار سهام بعد از بازگشت تقاضا مثبت خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود شاخص کل بازار سهام در پایان معاملات این هفته به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

با تولید واکسن کرونا و افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ‌های داخلی، توقف فروش سهام عدالت و بازگشت اعتماد نسبی به بازار سهام روند صعودی شاخص کل صعودی شد.

  • منبع خبر : ایران جیب