شاخص کل بورس دوم خرداد / بیشترین تاثیر منفی پالایشی‌ها در شاخص کل
شاخص کل بورس دوم خرداد / بیشترین تاثیر منفی پالایشی‌ها در شاخص کل
شاخص کل بورس در دوم خرداد ۱۴۰۰ با ۱۰ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۱۷ هزار واحد قرار گرفت امروز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل گروه نمادهای پالایشی و خودرویی گذاشتند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس در دوم خرداد ۱۴۰۰ با ۱۰ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۱۷ هزار واحد قرار گرفت امروز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل گروه نمادهای پالایشی و خودرویی گذاشتند.

امروز دوم خرداد ۱۴۰۰ شاخص کل بورس با ۰٫۹۲درصد افت و ۱۰۳۵۲ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۱۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۵۳۸ واحد منفی در مدار ۳۹۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز در نیم ساعت ابتدایی به ۶۹۱ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای «فملی»، «وپاسار» و «شپنا» از نمادهای منفی و نمادهای «بوعلی» و «شارای» با تاثیر مثبت در شاخص کل هستند. بیشترین تراکنش را هم نمادهای «خساپا»، «خودرو» و «برکت» داشتند. شاخص‌ترین گروه‌های صنعت هم امروز گروه‌های فرآورده‌های نفتی،خودرو و بانکی بودند.

در پیش‌گشایش بورس امروز دوم خرداد ۱۴۰۰ نماد «پارند» در صف برترین تقاضاهای بورسی و نماد «خزر» دارای بیشترین صف فروش در بازار امروز است. ۵۲۶۴۱ میلیارد ریال ارزش صف‌های فروش و ۳۸۶۳ میلیارد ریال ارزش صف‌های خرید است.

در جریان معاملات بازار سرمایه اول خرداد ۱۴۰۰ شاخص کل افتی ۲۷ هزار واحدی را ثبت کرد و تمامی نمادهای بورسی یک دست قرمزپوش شدند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

_صرافی ملی قیمت دلار را با با یک تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان برای فروش و ۲۱هزار و ۸۵۹ تومان برای خرید اعلام کرد.

_ در بازار دیروز اول خرداد ۱۴۰۰، انس جهانی طلا ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۸۸۱ دلار رسید. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید.

_ سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمزارز در ساعات اوج مصرف برق از دیروز شنبه اول خرداد خاموش می‌شوند. هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می‌شود.

_ معاون بازاریابی ایران خودرو اعلام کرد: طبق ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین ۸ درصد افزایش یافت.

_در جریان معاملات روز گذشته بیت‌کوین باز هم ریزش کرد و کانال ۴۰ هزار دلار را از دست داد.

 

  • منبع خبر : تجارت نیوز