شایعه «پشت بام خوابی»، کار رسانه‌های ضد انقلاب بود
شایعه «پشت بام خوابی»، کار رسانه‌های ضد انقلاب بود
وزیر راه و شهرسازی با تکذیب موضوع اجاره پشت بام ها، گفت: این اخبار ضد انقلابی در فضای مجازی زیاد دیده می شود و مردم به آنها توجه نکنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد اسلامی صبح امروز در یک برنامه رادیویی درباره ساخت خانه‌های ۲۵ متری گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچ گاه چنین طرحی نداشته است. ما به هیچ وجه من الوجوه چنین طرحی نداشته ایم. طبق طرح جامع مسکن در الگوی مصرف مسکن، واحد مسکونی زیر ۷۵ متر در طرح جامع جایی ندارد. اگر کسی چنین ادعایی کرده، ما نبوده ایم و آن را تأیید نمی‌کنیم.” شایعه «پشت بام خوابی»، کار رسانه‌های ضد انقلاب بود”

وی درباره اجاره پشت بام‌ها افزود: من چنین چیزی نشنیده ام. بعید می دانم که صحت داشته باشد. چنین اخبار ضدانقلابی در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود. از مردم می‌خواهم که وقتی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، هر خبری را بازنشر نکنند بلکه اصل و اصالت خبر را بررسی کنند.” شایعه «پشت بام خوابی»، کار رسانه‌های ضد انقلاب بود”

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روز گذشته در جایی دیدم که از قول من اعلام شده بود وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که قرار است یک خانه را به دو خانوار بدهیم. این حرف یک دروغ بزرگ است. واقعاً متأسفم که چنین اخباری منتشر می‌شود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک ضمن تکذیب پشت‌بام خوابی به «صبح‌نو» می‌گوید: «موضوع پشت‌بام خوابی که امروزه در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود را صراحتاً رد می‌کنم چراکه فقط یک بزرگنمایی مشکلات حوزه اجاره‌نشینی است و چنین چیزی را نه در تهران و نه در شهرستان‌ها نداشتیم.»

حسام عقبایی ادامه می‌دهد: «به‌دلیل افزایش شدید اجاره بها، مستاجران مشکلاتی در این خصوص دارند چراکه رشد اجاره بها هیچ تناسبی با افزایش حقوق مردم ندارد اما این نوع مطالب تخریبی مانند پشت‌بام‌خوابی، بزرگنمایی کردن است که حقیقت ندارد و خوشبختانه در کشور ما رخ نداده است.»

مردم بزرگنمایی می‌کنند

به نظر می‌رسد مسأله پشت‌بام خوابی و اجاره آن برای بسیاری از کارشناسان هنوز جدی گرفته نشده در حالی که این اتفاق در جنوب و حاشیه شهر در حال رخ دادن است.

سیدمحمود فاطمی‌عقدا، کارشناس حوزه مسکن هم با اشاره به اینکه فضای مجازی بزرگنمایی می‌کند و اینطور نیست به «صبح‌نو» می‌گوید: « در اصل سر زبان افتادن این موضوع یک نوع اعتراض مستاجرها به مسوولان است و فضای مجازی کمک کرده است تا این موضوع مطرح شود.»

  • منبع خبر : مهر