شرایط معافیت مالیاتی صادرکنندگان
شرایط معافیت مالیاتی صادرکنندگان
هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات در صورتی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سال 98 و 99 قابل اعمال نخواهد بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس لایحه بودجه سال ۹۹ کشور هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکردهای سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل اعمال نخواهد بود. “شرایط معافیت مالیاتی صادرکنندگان ”

مدت استرداد مالیات بر عوارض ارزش افزوده موضوع ماده (۳۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از طرف سازمان امور مالیات کشور یک ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور مطابق مقررات یاد شده می‌باشد.

پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ و اصلاحات بعد آن تا زمان لازم‌الاجرا شدن قانون جدید تا سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

زیربنای ساختمان اولین موردی است که شامل معاف مالیاتی است. در صورتی که زیربنای ساختمان شما در شهرهایی به غیر از پایتخت ، کمتر از ۲۰۰ مترمربع است،براساس این قانون نباید مالیات بپردازید.
مالیات بر درآمد و مستغلات چند سال است که در ایران اجرا ‌می‌شود. براساس این قانون اگر ملک و مستغلاتی را دارید و از قبل آن‌ها درآمدی را کسب ‌می‌کنید، باید براساس نرخ از قبل اعلام شده، به دولت مالیات بدهید. شما باید مالیات خانه‌های و واحدهای آپارتمانی که اجاره داده اید را به دولت بپردازید. شاید این حرف‌ها شما را نگران کند و تصور کنید که آن قدر وجوه نقدی را برای پرداخت مالیات ندارید. ولی لازم است بدانید که ‌می‌توانید از پرداخت این نوع مالیات در مواردی معاف شوید. این قانون، معافیت‌های مالیاتی خیلی زیادی دارد که شما ‌می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • منبع خبر : فارس