شرکت ملی نفت چین خرید نفت از ونزوئلا را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرد
شرکت ملی نفت چین خرید نفت از ونزوئلا را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرد
منبع آگاه گفتند شرکت ملی نفت چین، از ماه آگوست به دنبال آخرین دور تحریم‌های آمریکا علیه این کشور امریکای جنوبی، بارگیری نفت این کشور را متوقف کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از رویترز، منبع آگاه گفتند شرکت ملی نفت چین، واردکننده نفت ونزوئلا، از ماه آگوست به دنبال آخرین دور تحریم‌های آمریکا علیه این کشور امریکای جنوبی، بارگیری نفت این کشور را متوقف کرد.

دولت ترامپ در اوایل ماه آگوست، تمامی دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد و مقامات امریکا، تهدیدها علیه شرکت‌هایی که با ونزوئلا تجارت کنند را افزایش دادند.

یکی از این منابع آگاه گفت: « شرکت CNPC نگران است که تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار بگیرد.»

سخنگوی این شرکت از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد.

منبع آگاه دوم گفت: «به ما گفته شده که «چاینااویل» در ماه آگوست هیچ نفتی بارگیری نخواهد کرد. ما نمی‌دانیم بعد چه خواهد شد.»

چاینااویل، بازوی تجاری CNPC است که بر اساس قراردادهای مدت دار نفت از ونزوئلا می‌خرد یکی از اصلی‌ترینمشتریان کاراکاس است.

به گفته یکی از منابع آگاه، CNPC برای بستن قراردادهای بعدی برای خرید نفت ونزوئلا، در انتظار خط مشی وزارت خزانه‌داری امریکا می‌ماند.

به گفته منابع آگاه، توقف این خرید نفت از ونزوئلا به دنبال ارتباطات اخیر دولت‌های آمریکا و چین  صورت گرفته است که این ارتباطات شامل نشستی میان مقامات سفارت امریکا در چین و مدیریت CNPC بوده است.

  • منبع خبر : فارس