صادرات الکل ممنوع شد
صادرات الکل ممنوع شد
صادرات الکل به منظور تامین نیازهای داخلی، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع اعلام شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از گمرک ایران، مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده در کشور وجود دارد، صادرات الکل را ممنوع است.

وی افزود:علاوه براین، تعرفه واردات مواد اولیه مثل الکل نیز به ۵ درصدکاهش یافته تا واردات با حجم و سرعت بیشتری انجام شود.

معمولا صادرکنندگان الکل های مختلف سفید طبی صنعتی این الکل ها را به چه کشورهایی صادر می کنند؟ بیشترین الکل های صنعتی طبی صادر شده از کدام نوع الکل است؟
صادرکنندگان الکل های مختلف سفید طبی مختلف امکان توزیع انواع الکل های سفید طبی مختلف را در کشور های متفاوت فراهم می نمایند. این محصولات صادر شده می توانند نماینده شرکت تولید کننده خود بوده و از این طریق خریدارانی را در کشورهای دیگر جلب نموده و سود زیادی را برای تولید کننده خود فراهم نمایند.

امیرحسین نظری در بازدید از شرکت الکل رازی در شهرستان آبادان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود و تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم استان مقرر شده تا هرگونه صادرات مواد شوینده ممنوع شود و از آنجایی که الکل کارخانه رازی به دلیل برخورداری از استانداردهای جهانی قابلیت صادرات دارد، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بعد از این محصول فقط برای مصارف داخلی عرضه و به فروش خواهد رسید.

وی افزود: این کارخانه توانایی تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر الکل از ملاس نیشکر را دارد و ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند که در این زمینه بزرگ‌ترین واحد تولید الکل کشور محسوب می‌شود.

نظری تصریح کرد: با تهیه این میزان الکل تا حدودی نیاز استان و کشور در تامین این ماده برطرف می‌شود.

  • منبع خبر : مهر