صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان مهرماه آزاد شد
صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان مهرماه آزاد شد
صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف تا پایان مهرماه ۹۹ بلامانع اعلام شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران موضوع بلامانع بودن صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف تا پایان مهرماه ۹۹ را اعلام کرد.

در این نامه که در تاریخ ۴ تیر ماه صادر شده، آمده است: صادرات‌رب گوجه فرنگی در احجام مختلف از جمله رب اسپنیک با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا پایان مهر ماه بلامانع است. خواهشمند است مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران وضعیت کشت گوجه فرنگی در سال جاری را خوب توصیف کرد و گفت که بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات‌رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی آزاد است.

سیدمحمد میررضوی  اظهار کرد: صادرات‌گوجه فرنگی پیش‌تر برای یک ماه از اول تا ۳۱ فروردین آزاد شده بود، اما با توجه به اینکه این موضوع ۲۰ فروردین به گمرک ابلاغ شد، واحدهای تولیدی طی ۱۰ روز نتوانستند صادرات انجام دهند و درخواست کردند که مجددا صادرات این محصول آزاد شود که در پی آن، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی آزاد شد.

به گفته وی با توجه به اینکه میزان تولید گوجه فرنگی مشخص نبود، صادرات رب گوجه قبلا ممنوع شده بود تا قیمت‌ها در داخل افزایش پیدا نکند، اما در حال حاضر کشت گوجه فرنگی خوب است و با توجه به نزولات آسمانی پیش‌بینی می‌شود که تولید گوجه فرنگی وضعیت خوبی داشته باشد، بنابراین با هدف حمایت از کشاورز و ایجاد انگیزه برای کشت گوجه صادرات رب گوجه فرنگی آزاد شده است.

  • منبع خبر : مهر