صادرات یک میلیارد دلار لبنیات
صادرات یک میلیارد دلار لبنیات
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه سال گذشته ایران 700 میلیون دلار محصولات لبنی صادر کرد، گفت: صادرات امسال کشور به هزار میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  عبدالله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه ایران تا سال ۱۳۸۰ سالانه ۴۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی وارد می‌کرد، گفت: اکنون ایران صادر کننده عمده  محصولات لبنی شده و به ۱۷ کشور جهان صادر می‌کند.”صادرات یک میلیارد دلار لبنیات”

وی با بیان اینکه در سال گذشته صادرات محصولات لبنی ایران به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، گفت: امسال هم پیش بینی می‌شود میزان صادرات محصولات لبنی به هزار میلیون دلار  برسد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان این مطلب که رتبه اول صادرات صنایع غذایی کشور در اختیار لبنیات است، گفت: در این بخش صد هزار نفر در بخش تولید مشغول هستند و اگر فروش شیر خام هم به آن اضافه کنیم سالانه دو میلیون نفر در این صنعت اشتغال دارند.

قدوسی گفت:‌ در حال حاضر صنعت لبنیات کشور به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز اروپا مجهز است و بسیاری از این دستگاه‌ها را کشور بومی سازی کرده و در داخل ساخته است.

وی به دو دستگاه بسیار پیشرفته در صنعت لبنیات اشاره کرد وگفت: دستگاه‌های UHD و استبلایزر از جمله دستگاه‌های مهمی هستند که در صنعت کشور ساخته شده و در خدمت صنعت لبنیات قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در صنعت لبنیات کشور باعث شده سالم‌ترین وکیفی‌ترین محصولات غذایی را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از این دستگاه‌ها به محض ورود شیر خام به محوطه کارخانه‌ها می‌تواند سالم بودن یا نبودن آن را تشخیص دهند که البته در اقدامات بعدی به صورت کاملا دقیق و با جزییات و طی آزمایشگاه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.”صادرات یک میلیارد دلار لبنیات”

قدوسی افزود: ۱۲ نوع آزمایش مختلف تنها برای بررسی سلامت شیر خام انجام می‌شود.

وی همچنین گفت:تا دو سال گذشته صادرات شیرینی و شکلات بیشترین حجم صادراتی را در صنایع غذایی داشت اما امروز لبنیات توانسته این جایگاه نخست را در اختیار بگیرد.

  • منبع خبر : فارس