صرافی‌ های غیربانکی می‌توانند منابع ارزی بخرند
صرافی‌ های غیربانکی می‌توانند منابع ارزی بخرند
بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌های غیر بانکی می‌توانند نسبت به خرید منابع ارزی از طریق بانک‌های عامل اقدام کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد   طبق اعلام بانک مرکزی به منظور تأمین به موقع نیازهای وارداتی کشور از یک سو و نیز با توجه به عرضه حواله‌های ارزی درهم امارات، یوان چین، روپیه هند، یورو، لیر ترکیه و سایر اسعار توسط بانک مرکزی در بازار ارز کشور از طریق سامانه نیما از سوی دیگر، صرافی‌های غیربانکی می‌توانند نسبت به خرید منابع ارزی فوق الذکر، بر مبنای گواهی‌های ثبت آماری تایید شده، از طریق بانک‌های عامل، اقدام کنند.”صرافی‌ های غیربانکی می‌توانند منابع ارزی بخرند”

طبق این گزارش، در این خصوص ادارات بین الملل بانک‌های عامل نهایت همکاری را با صرافی‌های غیربانکی در تعامل با اداره بین الملل بانک مرکزی برای تامین ارز انجام خواهند داد.

کامران سلطانی‌زاده، رئیس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان در ابلاغیه‌ای به شرکتهای صرافی سراسر کشور اعلام کرد: سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز و محل فعالیت دلالان را گزارش دهید.”صرافی‌ های غیربانکی می‌توانند منابع ارزی بخرند”

به نقل از بانک مرکزی، در پی عدم رعایت قوانین و ضوابط، مجوز ٢ صرافی باطل و ٧ صرافی نیز بین یک تا سه ماه از ادامه فعالیت منع و تعلیق شدند.

در همین زمینه معاونت نظارت بانک مرکزی، از تمامی صرافی ها خواست ضمن رعایت دقیق مقررات، نسبت به تطبیق فعالیت های خود خصوصا خرید و فروش ارز با مقررات تعریف شده اقدام کنند.

بازار فردوسی امروز حال و هوای دیگری داشت. نیروی انتظامی برخورد قهری با صرافی های متخلف را آغاز کرده و چندین صرافی تاکنون پلمب شده اند که در این راستا نام برخی شعب صرافی های بانکی نیز که عاملان بانک مرکزی در توزیع ارز مداخله ای به شمار می رفتند نیز به چشم می خورد.

در این میان هم اکنون صرافی ها از عرضه بیشتر ارز طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی خبر می دهند و می گویند مردم مراجعات بیشتری برای فروش ارز خود دارند؛ اگر چه هنوز هم تردیدهایی نسبت به فروش ارز از سوی فروشندگان خرد وجود دارد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند طی هفته های آینده نرخ کاهش بیشتری را تجربه کرده و عرضه ارز در بازار بیشتر شود، همان طور که مقامات مسئول در کانون صرافان نیز خبر از افزایش عرضه طی روزهای آینده داده اند که همین امر منجر به کاهش نرخ خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا