صعود ۲۳ هزار واحدی بورس
صعود ۲۳ هزار واحدی بورس
بازار سرمایه نخستین روز کاری خود در هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار بیش از ۲۳ واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  شاخص کل بازار سرمایه با ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۶۳۹۹ واحد افزایش در رقم ۴۰۱ هزار و ۵۳۱ واحد ایستاد.”صعود ۲۳ هزار واحدی بورس”

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۶ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم با ۳۷۱ هزار و ۹۶ واحد افزایش رقم ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۷۹۱ هزار معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال انجام دادند.”صعود ۲۳ هزار واحدی بورس”

بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

مسئول هیات اجرایی فروش املاک مازاد وزارت دفاع با تشریح سه نکته درخصوص عرضه املاک و اراضی وزارت دفاع در بورس کالا، هزینه کمتر خریداران ملک در بورس کالا به نسبت مزایده های سنتی را از موارد جذاب شیوه فروش جدید وزارت دفاع برشمرد.

حسین ابراهیمی با اشاره به اینکه عرضه زمین مذکور در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۹ در بورس کالا انجام می‌شود، اظهار کرد: این زمین در حالی در تاریخ ۹ آذر ماه جاری در بورس کالا عرضه می‌شود که نکته نخست در خصوص عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا آن است که این اقدام در راستای اجرای یکی از مصوبات دولت و بستر سازی برای نهادهای دولتی انجام می‌شود؛ طبق این مصوبه دستگاه‌های دولتی می‌بایست املاک و اراضی مازادشان را در اتاقی شیشه‌ای عرضه و واگذار کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آنکه فراهم آمدن امکان عرضه املاک در بورس کالا برای دستگاه‌های دولتی فرصت خوبی است؛ زیرا دستگاه‌‌های دولتی در بهره‌گیری از روش سنتی برای فروش، یعنی در روش مزایده با مشکلاتی مواجه بودند؛ چون در جریان مزایده‌ها عموما امکان اطلاع‌رسانی در سطح گسترده وجود نداشت، ضمن این‌که در مزایده ها، مشتری‌ها محدود بودند اما در بورس کالا این ضعف‌ها برطرف می‌شود.

مسئول هیات اجرایی فروش املاک مازاد وزارت دفاع اظهار کرد: نکته سوم نیز آن است که در جریان عرضه املاک در بورس کالا به دلیل اینکه مبلغ کمتری برای شرکت در خرید، سپرده گذاری می‌شود و رقم سپرده شده زودتر از روش مزایده سنتی بازپرداخت می‌شود، روش جدید، جذابیت بیشتری برای متقاضیان خرید املاک و اراضی خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا