صعود ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس
صعود ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس
بازار سرمایه برخلاف هفته‌های گذشته، این هفته را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۳۰ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۴۶۲ واحد صعود رقم ۳۸۵ هزار و ۶۱۳ واحد را ثبت کرد.”صعود ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس”

 

معامله گران این بازار ۵۲۸ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۹ میلیارد ریال انجام دادند.

 

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۱۴۹ واحد افزایش رقم ۱۷ هزار و ۷۳۲ واحد را ثبت کرد.

 

معامله گران این بازار ۲۸۶ هزار معامله به ارزش ۲۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال انجام دادند.”صعود ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس”

 

پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها منفی را روی فرابورس گذاشتند.

اگر چه روند یک سال اخیر بازار سرمایه از رشد این بازار حکایت دارد اما تقریبا از بهار پارسال بود که با تشویق دولت تعداد زیادی از مردم وارد بورس شدند. با شدت گرفتن روند صعودی بورس تعداد بیشتری از مردم دارایی‌های خود را به این بازار آوردند.

رشد شارپی شاخص کل تا جایی پیش رفت که در مرداد ماه به بالای دو میلیون واحد برسد؛ اما شاخص دو میلیونی ماندگار نبود و با سرعت افت کرد. افت بازار پس از گذشت ۹ ماه هنوز تمام نشده و بازار به تعادل نرسیده، سرمایه‌های مردم در صف‌های فروش قفل شده و سهامداران بسیاری از پارسال تا حالا ضرر کرده‌اند.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران هر روز شاهد آب رفتن دارایی‌هایشان هستند، در فضای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از وعده‌هایی برای مالباختگان بورسی می‌گویند.

محسن رضایی در زمان ثبت‌نام انتخابات وعده داده بود که در صورت رئیس‌جمهور شدن «صندوق جبران ضرر مالباختگان بورس» را تاسیس می‌کند. به تازگی نیز یکی دیگر از کاندیداها از اقدامی برای بورسی‌ها گفته است.

  • منبع خبر : ایسنا