صف های فروش بازار سهام در مسیر کاهش
صف های فروش بازار سهام در مسیر کاهش
رشد ادامه دار بورس در روزی که کمترین میزان صف فروش در 46 روز کاری اخیر ثبت شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رشد ادامه دار بورس در روزی که کمترین میزان صف فروش در ۴۶ روز کاری اخیر ثبت شد.”صف های فروش بازار سهام در مسیر کاهش

در روزی که گروه بانک ها و خودرویی ها بیشترین رشد را داشتند و صف های فروش به کمترین میزان از ۱۴ فروردین رسید، شاخص کل بورس با رشد ۳۳۰۰ واحدی به یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسید.

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص کل با صعود سه هزار و ۳۶۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس ۵۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۰ واحد رسید. روز گذشته «وبملت»، «خودرو» و «رمپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در روزی که سمت قرمز رنگ بازار پرتعدادتر بود قیمت سهام اغلب نمادهای دو گروه «خودرو و ساخت قطعات» (مانند خودرو، خساپا، خگستر، خبهمن و خاذین) و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» (مانند وبصادر، وتجارت و وبملت) افزایش یافت. در سوی دیگر بازار بزرگان صنعت فولاد همانند فولاد (فولاد مبارکه) و فخوز (فولاد خوزستان) با افت قیمت مواجه بودند. روز سه‌شنبه بار دیگر ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار، منفی و ۲۵۳میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۴۵ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۷۳ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۷ درصد کاهش یافت و دو هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان شد که پایین‌ترین رقم در ۴۶ روز کاری گذشته از ۱۴ فروردین تاکنون است.

  • منبع خبر : ایران جیب