صنعت بیمه به سمت شفافیت بیشتر حرکت می کند
صنعت بیمه به سمت شفافیت بیشتر حرکت می کند
سطح توانگری مالی شرکت ها به طور منظم از سوی نهادناظر کنترل می شود و خوشبختانه در چند سال اخیر شرکتهای بیمه با در پیش گرفتن تمهیداتی سطح توانمندی مالی خود را بالا برده اند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، با ابراز خرسندی از تلاش ها و همراهی های خانه ملت با صنعت بیمه و همچنین اعلام این مطلب افزود: کسری ذخایر در صنعت بیمه با سیاست های منظم و مدون در حال کاهش است و شرکت های بیمه با صرف نظر از تقسیم سودهای مقطعی،  به سمتی حرکت می کنند که کسری ذخایر در این صنعت به صفر برسد.

رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که در سال ۱۳۹۷ از  سه شرکت فاقد ذخایر کسری به ده شرکت بیمه فاقد کسری ذخایر رسیده ایم، تصریح کرد: برای جبران کسری ذخیره راهکارهایی را در پیش گرفته ایم که در حال حاضر کاهش بیست و سه درصدی این کسری ها یک دستاورد ارزشمند برای این صنعت به شمار می رود.

وی قرار گرفتن بیست شرکت بیمه ای در سطح یک توانگری را محصول هم افزایی و تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر بیمه و شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: برقراری نظام حاکمیت شرکتی در کنار نظارت اصولی و دقیق بیمه مرکزی نوعی فضای خودکنترلی را در صنعت بیمه حکفرما کرده است.

دکتر سلیمانی با اشاره به بهره گیری دانش فنی و استفاده از دیدگاه های خبرگان صنعت بیمه در اصلاح اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران، اظهارداشت: مقدمات کافی برای مباحث برون سپاری در بخش آموزش و راه اندازی انجمن های تخصصی بیمه فراهم شده و به زودی شاهد تحولات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.

رییس شورای عالی بیمه گفت:  شایسته سالاری اصل اول بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت مدیران است، آنها باید تلاش کنند که شایستگی های خود را ارتقاء بدهند تا از نهاد ناظر نمرات مثبتی دریافت کنند