ضوابط بهداشتی در شیرینی فروشی‌ها رعایت می‌شود
ضوابط بهداشتی در شیرینی فروشی‌ها رعایت می‌شود
رئیس اتحادیه صنف قنادان گفت کلیه ضوابط بهداشتی در شیرینی فروشی‌هایی که پروانه کسب و کار دارند، رعایت می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی بهره‌مند با بیان اینکه ابلاغیه‌های  وزارت بهداشت، وزارت صمت و اتاق اصناف را  به اعضای اتحادیه ابلاغ کرده‌ایم، اظهار کرد: شیرینی داخل فر حدود نیم ساعت تا یکساعت در درجه ۲۰۰ تا ۴۰۰ سانتی گراد و در حرارت غیر مستقیم قرار می گیرد.  طبیعتا در این درجه ویروس در شیرینی باقی نمی ماند.”ضوابط بهداشتی در شیرینی فروشی‌ها رعایت می‌شود”

وی ادامه داد: توصیه کردیم فروشندگان در شیرینی فروشی‌ها  از دستکش یکبار مصرف و ماسک استفاده کنند. همچنین در قنادیها نیز وسایل بهداشتی مانند دستکش و مواد ضدعفونی کننده وجود دارد و مشتریان می توانند از آنها استفاده کنند و روزانه محیط قنادی نیز تمیز می شود. از طرفی شیرینی‌ها پس ازاینکه از فر خارج می شوند در یک جعبه استاندارد بسته بندی می شوند و پس از بسته بندی به انبار می رود.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران با بیان اینکه شیرینی‌های  مخصوص عید پیش  از شیوع ویروس کرونا و دو ماه مانده به عید تهیه شده بودند،   گفت: شیرینی های شب عید مشکلی از نظر سلامت ندارند اما اگر مشتریان حساسیت بیشتری دارند می توانند شیرینی خشک را داخل فر و مایکرویو تحت حرارت قرار دهند.

وی تصریح کرد: در مورد شیرینی خشک باید گفت که تمام فرآوری‌ها قبل از قرارگیری در فر انجام می‌شود  و  بعد از آن شیرینی‌ها در فر تحت حرارت قرار می گیرند. در مورد شیرینی تر نیز باید گفت که خامه این شیرینی ها استاندارد بوده و از کارخانجات معتبر تهیه می شود. همچنین موقع افزودن خامه نیز افراد  حتما از دستکش استفاده می‌کنند و محیط نیز ضدعفونی شده است.ضوابط بهداشتی در شیرینی فروشی‌ها رعایت می‌شود”

به گفته وی به شیرینی فروشی ها ابلاغ کردیم کارمندانی که در مغازه شیرینی فروشی هستند به داخل کارگاه تولید شیرینی رفت و آمد  نداشته باشند و  تنها یک یا دونفر اجناس را از کارگاه به داخل مغازه منتقل کنند.

رئیس اتحادیه صنف قنادان  با بیان اینکه مردم نگرانی‌ای از بابت شیرینی نداشته باشند، گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرینی زبان، پاپیونی، دانمارکی ۲۸هزارتومان، ‌کیک یزدی ۲۱ هزارتومان و شیرینی تر نیز ۳۵هزارتومان است.

  • منبع خبر : ایسنا