طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روز چهارشنبه به هیات رئیسه ارائه می‌شود
طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روز چهارشنبه به هیات رئیسه ارائه می‌شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن به منظور تحقق جهش تولید با استفاده از رونق ساخت و ساز در مسکن شهری و روستایی تا روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون بحث مربوط به طرح ساماندهی بازار مسکن ادامه داشت و مطالبی که در جلسات گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته بود دنبال شد.”طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روز چهارشنبه به هیات رئیسه ارائه می‌شود”

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون سه محور را در خصوص هدف گذاری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال دنبال کرده است، اظهار کرد: بحث اول مربوط به تامین زمین ارزان بود که هفته گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات قرار شد تا وزارت جهاد کشاورزی زمین‌های حوالی شهرها را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن قرار دهد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم تصریح کرد: بحث دوم مربوط به تامین منابع مالی بود که در جلسه امروز با حضور نمایندگان بانک مرکزی، مرکز پژوهش ها و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارائه تسهیلات ارزان قیمت با تشکیل صندوق مسکن و مکانیزم آن بحث شد.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: بحث سوم مربوط به تامین مصالح ارزان قیمت بود که مورد بررسی قرار گرفت.”طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روز چهارشنبه به هیات رئیسه ارائه می‌شود”

حسینی اظهار داشت: نام این طرح دو فوریتی، ساماندهی بازار مسکن به منظور تحقق جهش تولید با استفاده از رونق ساخت و ساز در مسکن شهری و روستایی است گه ان شاءالله در جلسه روز سه شنبه نهایی و روز چهارشنبه تحویل هیات رئیسه می‌شود.

قیمت‌گذاری‌های نامتعارف از سوی طرف عرضه، مسکن را برای طرف تقاضا دست‌نیافتنی کرده است. در هفته‌های اخیر قیمت‌های پیشنهادی مسکن در فضای مجازی به طور روزانه بالا می‌رفت تا این‌که روز پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با ورود پلیس فتا، حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی وضعیت کنونی را ریشه در عملیات روانی دشمن می‌داند که عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌اند. اسلامی گفته است که اساساً معامله مسکنی با این نرخ‌ها صورت نگرفته و بازار مسکن در رکود به سر می‌برد. وزیر راه و شهرسازی از زمان روی کار آمدن، مهم‌ترین عامل برای ایجاد ثبات قیمتی را تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضا می‌داند؛ موضوعی که مازیار حسینی، معاون او معتقد است در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی مورد غفلت قرار گرفته و سیاست‌های انقباضی در حوزه تولید مسکن به بر هم خوردن این توازن منجر شده است.

  • منبع خبر : ایسنا