طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس کلید خورد
طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس کلید خورد
سخنگوی کمیسیون صنایع از کلید خوردن طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  از تشکیل کارگروهی در کمیسیون صنایع به منظور ساماندهی بازار خودرو خبر داد.”طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس کلید خورد”

وی افزود: اعضای این کارگروه  متشکل از کمیته صنعت ذیل کمیسیون صنایع بوده و  اخیرا طرحی را با عنوان «ساماندهی صنعت خودرو» تدوین و تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند تا به موجب آن مطالبات مردم در حوزه گرانی و نابسامانی خودرو پاسخ داده شود.

فیروزی با اشاره به محورهای این طرح تصریح کرد: نحوه عرضه، بررسی سود پیش فروش و پیش خرید و تلفات خودروسازها در حوزه کیفیت و کمیت از مهم‌ترین محورهای طرح مذکور است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: به نظر می‌رسد که در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات حوزه خودرو حل شود، البته این امر نیازمند اجرای خوب این طرح است.

فیروزی افزود: متأسفانه صنعت خودرو به نماد بی کیفیتی محصول ایرانی تبدیل شده و ما مصمم هستیم که این طرز تفکر را تغییر دهیم، چرا که عملکرد شرکت‌های خودروسازی کل صنایع کشور را زیر سوال برده است.”طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس کلید خورد”

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: این طرح اکنون به دست هیئت رئیسه مجلس رسیده و به زودی اعلام وصل خواهد شد.

معمارباشی تاکید کرد: خودروسازان طرح‌های توسعه‌ای را متوقف نکرده و ملزم به عرضه خودروی ارزان قیمت با موتور کم‌مصرف هستند که هردو خودروساز بزرگ کشور در حال پیگیری آن هستند و تا پایان امسال نمونه این خودروها به بازار عرضه خواهند شد.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در رابطه با داخلی‌سازی قطعات، تاکید کرد: داخلی‌سازی قطعات تا جایی که صرفه اقتصادی داشته باشد، به نفع تولید داخل خواهد بود اما  باید عمق ساخت داخل هم مشخص شود که قرار است تا کجا پیش رود. در همه دنیا برخی قطعات چنانچه در تیراژ بالا و بین‌المللی تولید نشوند، صرفه اقتصادی نخواهند  داشت.

وی همچنین در رابطه با آینده بازار خودرو گفت: در بازار آزاد نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت؛ چرا که بازار تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. در حوزه تولید و عرضه به طور قطع افزایش خواهیم داشت که امید است با افزیش تولید و به‌تبع آن عرضه، قیمت‌ها کاهش یابد. ضمن اینکه با وجود شرایط کرونا، در کل دنیا تولید خودرو کاهش یافته اما تولید خودرو در ایران ۲۰ درصد رشد نیز داشته است.

  • منبع خبر : ایران جیب