طلافروشی‌ های بازار تهران تعطیل شدند
طلافروشی‌ های بازار تهران تعطیل شدند
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در بازار تهران فقط طلا فروش‌ها تعطیل کرده‌اند و اتاق اصناف هم در خصوص دوگانگی که پیش آمده ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در بازار تهران فقط طلا فروش‌ها تعطیل کرده‌اند و اتاق اصناف هم در خصوص دوگانگی که پیش آمده، هیچ اقدامی نکرده است.”طلافروشی‌ های بازار تهران تعطیل شدند”

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر به ایبِنا در خصوص وضعیت فعالیت بازار طلا و سکه در شرایطی که وضعیت کرونایی شهر تهران به رنگ قرمز درآمده است، اظهار داشت: در بازار تهران همه صنوف فعال و باز هستند ولی فقط طلا فروش‌ها بسته‌اند و این جای تعجب و سوال است که اگر قرار است که همه واحدهای صنفی بازار تعطیل باشند، چرا فقط طلا فروشی‌ها تعطیل شده‌اند؟

وی افزود: در حال حاضر همه مغازه‌های لباس فروشی، پارچه فروشی و … در بازار تهران باز هستند. در بازار بزرگ تهران هم فقط ابتدای بازار که طلا فروش‌ها هستند، تعطیلی را مشاهده می‌کنیم ولی بقیه بازار بزرگ تهران فعال هستند.”طلافروشی‌ های بازار تهران تعطیل شدند”

کشتی آرای ادامه داد: متاسفانه یک دو گانگی به وجود آمده و اتاق اصناف هم در این خصوص هیچ اقدامی نکرده است. اکر اطلاعیه‌ای داده شده مبنی بر فعالیت گروه یک، خب بقیه باید تعطیل باشند، ولی این اتفاق نیفتاده و در بازار فقط طلا فروش‌ها تعطیل شده‌اند. همین موضوع هم باعث شده که معاملات طلا و سکه با کاهش همراه باشد.

امروز اونس جهانی با رشد حدود ۵دلاری نسبت به آخرین معاملات در سطح ۱۷۹۱دلار کار خود را آغاز کرد که می‌توانست بر روند بازار طلای داخلی تاثیرگذار باشد اما این عامل افزایشی تحت تاثیر روند نزولی بازار ارز و بازگشت دلار به کانال ۲۴هزار تومان خنثی شد و به همین ترتیب امروز شاهد کاهش جزیی قیمت طلا و سکه بودیم.

بر همین اساس در راستای روند نزولی بازار ارز، امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مقایسه با دیروز حدود ۱۷هزار تومان، سکه امامی ۲۱۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰۰هزار، نیم سکه ۱۵۰هزار و ربع سکه هم ۵۰هزار تومان ارزان شده است.

حالا در کنار کاهش قیمت‌ها، امروز محمد کشتی‌آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از پایین آمدن حجم تقاضا تحت تاثیر تعطیلی مجدد بازار به دلیل شروع موج پنجم کرونا خبر داد؛ این درحالیست که طی هفته پیش گفته می‌شد پس از مدت‌ها رکود، با ورود سرمایه‌های خرد به سمت خرید طلا و سکه بازار اندکی رونق گرفته است.

  • منبع خبر : ایران جیب