طلا اینترنتی بخریم یا نه؟
طلا اینترنتی بخریم یا نه؟
ابراهيم محمدولى، رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت:صنعت طلا و جواهر تا بيستم فروردين ماه تعطيل است و هيچ دادوستدى در اين مدت انجام نمى‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قيمت‌هاى فعلى كه براى طلا و سكه در برخى كانال‌ها اعلام مى‌شود چندان واقعى نيست چراكه فعلا دادوستدى انجام نشده است، ازين رو به مردم توصيه مى‌كنيم كه تا هفته آينده و شروع كار معاملات بازار، خريدهاى اينترنتى نكنند.”طلا اینترنتی بخریم یا نه؟”
با توجه به نرخ اونس جهانى طلا كه امروز به ١٦٠٨دلار رسيده، بهاى هر مثقال طلاى ١٧عيار دو ميليون و ٧٧٧هزار تومان، هرگرم طلاى ١٨عيار ٦٣٩هزار تومان، قيمت هر قطعه سكه طرح جديد شش ميليون و ٣٦٠ و سكه طرح قديم شش ميليون و ٣٠٠هزار تومان است.
بهاى هر قطعه نيم سكه نيز دو ميليون و ٢١٠هزار تومان، ربع سكه يك ميليون و ٨٧٠ و سكه يك گرمى ٩٨٠هزار تومان است.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود عمیق در بازار طلا و جواهر، توجه حمایتی مسئولین اقتصادی کشور و صاحبان املاک تجاری و مغاره‌ها را به فعالین و تولیدکنندگان این صنف در وضعیت کنونی جلب کرد.

مسعود یزدانی ضمن بی‌سابقه و عمیق خواندن مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر  در شرایط فعلی، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در مدت اخیر، فشار مضاعفی بر صنعت طلا و جواهر کشور  وارد کرد. بازار طلا طی ماه‌های اخیر با نوسانات شدیدی مواجه شد، بطوریکه هر اونس جهانی طلا طی روزهای اخیر با افت و خیز بیش از ۱۰۰ دلاری همراه بوده است.”طلا اینترنتی بخریم یا نه؟”

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر نوسان بازار ارز، ثبات را از قیمت طلا و سکه ربود، همین امر باعث رکود شدید در بازار طلا گردید. گسترش بیماری کرونا در کشور و خالی شدن بازارها از مشتری ضربه بیشتری بر پیکره صنف و صنعت طلا و جواهر کشور وارد کرد، بطوریکه این سطح از رکود در تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

  • منبع خبر : ایبنا