عامل کاهش پروازها و زمین‌گیرشدن هواپیماها
عامل کاهش پروازها و زمین‌گیرشدن هواپیماها
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: کم بودن مسافر و تقاضا، عامل کاهش و حداقلی شدن پروازهای داخلی بوده که البته به دلیل توجه کردن مردم به توصیه‌های صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ماه رمضان است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا جعفرزاده ، اظهارکرد: اگر استان‌های مختلف محدودیت‌های خود را برای پذیرش مسافران و ارائه خدمات مختلف به آن‌ها بردارند و شرایط در این زمینه به حالت سابق برگردد، مشکلی برای بازگشت وضعیت پروازهای داخلی به حالت سابق وجود ندارد.”کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین‌گیرشدن هواپیماها”

وی افزود: معمولا هر ساله در ماه رمضان پروازهای داخلی  کمتر از بازه‌های زمانی دیگر است و امسال شاهد شیوع ویروس کرونا قبل از فرارسیدن ماه رمضان هم بودیم و همین مساله سبب شد تا پروازها از سال‌های قبل به مراتب کمتر شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایط کنونی به غیر از مسائلی که ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود دارد، پایین بودن تقاضا مردم برای پروازهای داخلی یکی از مهمترین دلایل کم بودن پروازها و زمین‌گیر شدن هواپیماهاست. البته در حال حاضر در همه کشورهای دنیا پروازها با مشکل مواجه شده و هواپیماها به خاطر شیوع ویروس کرونا زمین‌گیر شده اند.”کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین‌گیرشدن هواپیماها”

جعفرزاده درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و استرداد بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته، گفت: میزان دقیق خسارات وارد شده به ایرلاین‌های داخلی هنوز مشخص نبوده و در حال محاسبه است، چرا که همچنان وضعیت پروازهای داخلی مانند گذشته به روال عادی بازنگشته است و این خسارات ادامه دارد و هم اکنون در حال بررسی و پیگیری پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها هستیم.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بخشنامه‌هایی در خصوص شرایط کنسل کردن بلیط‌های مسیرهای داخلی منتشر کرده‌اند.

محدودیت‌های پروازهای داخلی

– با مصوبه‌ شورای سلامت جزیره کیش، پرواز‌های به مقصد ⁧‫کیش‬⁩ از مبادی ⁧‫تهران‬⁩، ⁧‫اصفهان‬⁩، ⁧‫شیراز‬⁩، ⁧‫مشهد‬⁩ و ⁧‫بندرعباس‬⁩ تا اطلاع ثانوی لغو شد و سفر هیچ مسافر و کیشوندی به این جزیره مجاز نخواهد بود.

پس از هفته‌های بدون پرواز حالا خبرهایی از رزرو بلیط‌ برای سفرهای داخلی ایالات متحده و انجام پرواز بین آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به گوش می‌رسد که این افزایش ترافیک هوایی و کاهش ممنوعیت پروازها موجب بهبود وضعیت شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا