عرضه اولیه روز چهارشنبه مشخص شد/ شاخص کانال ۱/۳ هزار واحدی را رد می‌کند؟
عرضه اولیه روز چهارشنبه مشخص شد/ شاخص کانال ۱/۳ هزار واحدی را رد می‌کند؟
هشتمین عرضه اولیه فرابورس با نماد معاملاتی (وهامون) در بازار اول فرابورس چهارشنبه 6 مرداد 1400 انجام خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد تعداد ۴۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه این هفته (۶ مرداد) به‌ عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی “وهامون” در بازار اول فرابورس ایران عرضه می‌شود.”عرضه اولیه روز چهارشنبه مشخص شد”

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۷۵۰ تا ۱۹۰۲ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۸۴۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین متعهدین خرید این نماد صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین و صندوق سرمایه‌گذاری توسعه تعاون صبا هر یک به میزان ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه سهام این شرکت است.

امروز بازار سهام با روند مثبتی آغاز به کار کرد. بیشتر گروه‌های بازار امروز را متعادل آغاز کردند و امید به روند مثبت بازار بیشتر شده است.

ایمان رئیسی در گفتگویی با تجارت‌نیوز درباره تحلیل بازار در روزهای گذشته گفت: بورس تهران معاملات هفته گذشته را در حالی پشت سر گذاشت که عرضه‌ها در بازار افزایش یافته بودند و خبر دستیابی ستاره خلیج فارس به سود خالص ۱۴ هزار میلیارد تومانی، شستا و تاپیکو را از زیر این فشار رهایی بخشید و افزایش تقاضا در غول بازار منجر به بهبود در کلیت بازار شد.

وی تشریح کرد: در حالی که موج جدید کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده و نفت که توانسته از خط روند نزولی میان مدت خود عبور کند نشان می‌دهد به لحاظ تکنیکال برای رسیدن به نفت ۱۰۰ دلاری مقاومت مهم و سرسخت ۷۷ دلاری پیش روی این حرکت صعودی قرار گرفته است.

بورس امروز در حالی آغاز به کار کرده است که یکی از عوامل تاثیر گذار عالی و چشمگیر موثر بر روند بازار، گزارش های ۳ ماهه بسیار خوب منتشر شده از سمت شرکت‌ها است. اکثر شرکت‌ها در تولید و فروش و بطبع آن دستیابی به سود خالص نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشتند‌اند.

  • منبع خبر : ایران جیب