عرضه اولیه سهام یک شرکت در فرابورس
عرضه اولیه سهام یک شرکت در فرابورس
چهارشنبه این هفته عرضه اولیه یک میلیون سهام شرکت جنرال مکانیک در فرابورس ایران انجام می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸ عرضه اولیه ۱۰۰ میلیون سهم از کل یک میلیارد سهام از سوی شرکت جنرال مکانیک به روش ثبت سفارش در فرابورس ایران انجام می‌شود.

طبق اعلام فرابورس ارزش اسمی هر سهم هزار ریال سهام به صورت عادی و با نام و تعداد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه ۱۰۰ میلیون سهم اعلام شده است.

همچنین حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم اعلام شده و تاریخ ثبت سفارش روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸ مطابق با پیام ناظر بازار در روز عرضه اولیه خواهد بود. دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۷۸۵۰ ریال تا ۷۹۰۰ ریال اعلام شده است.

سهام این شرکت در نماد رنیک ۱ در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. شرکت  جنرال مکانیک سهامی عام در تاریخ ۱۶ مهر ۹۷ توسط هیأت پذیرش اوراق بهادار در فرابورس ایران پذیرفته شده و سهامدار عمده تعداد ۱۰۰ میلیون از سهام شرکت را در روز چهارشنبه عرضه می‌کند.

با توجه به روش عرضه اولیه که به روش ثبت سفارش انجام می‌شود، توجه به مفاد دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در فرابورس ایران مصوبه ۱۴ دی ماه ۹۵ در هیأت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار به منظور اطلاع از جزئیات نحوه ثبت سفارش در دوره سفارش‌گیری و نحوه انجام عرضه اولیه و سایر مقررات ضروری است.

به گفته شاپور محمدی رئیس سازمان بورس هر ماه تقریباً یک شرکت جدید در فرابورس ایران و یک شرکت جدید در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شوند و در واقع هر سال تعداد ۲۵ شرکت جدید به شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس اضافه می‌شوند.

  • منبع خبر : فارس