عرضه سهام بیمه البرز تا پایان سال
عرضه سهام بیمه البرز تا پایان سال
وزیر اقتصاد از عرضه سهام بیمه البرز تا پایان سال خبر داد و گفت: صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرهاد دژپسند در همایش بیمه و توسعه که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد گفت: با توجه به اینکه ایران اقتصادی در حال توسعه دارد نیاز به حمایت از صنعت بیمه توسط قوای مختلف به شدت احساس می‌شود.”عرضه سهام بیمه البرز تا پایان سال”

وی افزود: امروز این توفیق را داریم که بگوییم ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران تحت پوشش صنعت بیمه قرار دارد که نشان می‌دهد این صنعت توانسته گام‌های موثری در جهت پیشرفت خود بردارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شرایط توسعه‌ای ایران باعث شده که همیشه حکو‌مت‌ها از صنعت بیمه حمایت کنند، خاطرنشان کرد: اما چون منابع دولت محدود است صنعت بیمه می‌تواند با جمع‌آوری منابع خرد آحاد مردم آن‌ها را به سمت انباره‌هایی گسیل دهد تا این منابع به تسهیل توسعه کمک کند.

دژپسند در خصوص صندوق بیمه حوادث گفت: متاسفانه فرایند ایجاد صندوق بیمه حوادث طی سال‌های گذشته بسیار طولانی شده است اما از سال ۹۲ اقدامات برای ایجاد این صندوق جدی‌تر شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در کمربند حوادث قرار دارد خانواده‌ها، کسب‌کارها و حتی دولت با بروز هر حادثه‌ای بسیار نگران می‌شوند ولی سیل سال ۹۸ نشان داد کسانی که از بیمه برخوردار بودند بدون دغدغه این بحران را رد کردند.

وی افزود: خوشبختانه ضریب نفوذ در ایران در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته است اما همچنان با عدد هدفگذاری شده، یعنی ضریب نفوذ ۷ فاصله زیادی دارد اما این راهی است که باید طی شود و شرکت‌های بیمه خصوصی باید همکاری لازم را برای رسیدن به این هدف به انجام رسانند.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت بیمه تنها یک شرکت دولتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که ۲۰درصد سهام بیمه البرز هم که برای دولت است را تا پایان سال واگذار کنیم.

دژپسند در پایان تاکید کرد: صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود و بیمه بلوغ یافته در کشوری مثل ایران می‌تواند نقس بسیار مهمی در مقابله با تحریم ایفا کند.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین