عرضه میوه‌های تنظیم بازار آغاز شد
عرضه میوه‌های تنظیم بازار آغاز شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست، گفت: عرضه میوه، روغن و کالاهای مصرفی نوروزی از امروز آغاز شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست، گفت: عرضه میوه، روغن و کالاهای مصرفی نوروزی از امروز آغاز شد.”عرضه میوه‌های تنظیم بازار آغاز شد”

به گزارش روز سه شنبه ایران جیب از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی پس از جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این نهاد با همه توان با دلال‌هایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان دلال‌ها متاثر از سایر بازارهای موازی همچون بورس، سکه، زمین هر دفعه وارد یک بازارمی شود، خاطرنشان کرد: وزرات صنعت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلال‌ها را در دستور کار قرار داده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:‌ عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین تره بار و مکان‌هایی که وزراتخانه و شهرداری مشخص می‌کنند، با رویکرد حذف واسطه گری، در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها، همچون وزارت کشاورزی با مصوبات ستاد تنظیم بازار، گفت: تلاش می‌کنیم با حداکثر هماهنگی، باسایر دستگاه ها مصوبه هایی که اجرا نمی‌شوند، اجرایی سازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد تولید در کشور رونق گرفته است، افزود: هشت و نیم میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص و در اختیار بازار و تولید کنندگان قرار گرفت که منجر به روان شدن صادرات و واردات در کشور شد و ارزهای صادرکنندگان الان به راحتی مبادله می‌شود.
رزم حسینی گفت: امروز با وجود تحریم و بیماری کرونا در کشور، میزان موجودی کالاها، مواد اولیه، واردات کالاهای ضروری و کالاهای صادراتی افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین علت برخی گرانی‌ها را مولفه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمی‌توان خیلی از آنها را در رسانه مطرح کرد، اما آنچه مشخص است نوسان نرخ ارز را نمی‌توان نادیده گرفت.

وزیر صنعت در پاسخ به لزوم جلوگیری از قاچاق کالاهای داخلی به خارج از کشور گفت: ابزار قانونی وزارتخانه به عنوان یک عضو ستاد مبارزه با قاچاق، تعیین تعرفه است.
رزم حسینی در زمینه لزوم توقف صادرات برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز بازار داخل هم افزود: صادرات و واردات محصولات کشاورزی از وظایف وزرات جهاد کشاورزی است و این وزراتخانه موظف است براساس سیاستگذاری تامین غذای کشور، نامه نگاری کند و برای محصولات کشاورزی درخواست توقف صادرات یا واردات بدهد و وزرات صنعت نمی‌تواند مستقل اقدام کند.”عرضه میوه‌های تنظیم بازار آغاز شد”

وی همچنین با بیان اینکه پخش گزارش‌های صدا وسیما در برخی موارد می‌تواند منجر به افزایش انتظارات تورمی در جامعه شود، از رسانه ملی خواست با دقت بیشتری برخی گزارش‌ها را تهیه کنند.

  • منبع خبر : ایران جیب