عرضه ۴۳ هزار خودرو به بازار
عرضه ۴۳ هزار خودرو به بازار
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید براینکه با ترخیص قطعات مورد نیاز شرکت ایران‌خودرو از گمرک، میزان خودرو های دپو شده در پارکینگ‌ها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهند کرد، از ارائه ۴۳ هزار دستگاه خودرو طی هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  حسین مدرس‌خیابانی با بیان اینکه نبود قطعات بهانه نیست، گفت: طبق آمار و ارقام، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری به طور تقریبی، بیش از  ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کردیم که حدود ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.”عرضه ۴۳ هزار خودرو به بازار طی هفته‌های آینده”

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با افزایش تولید، همچنین میزان تحویل خودروها نیز  افزایش حدود ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.عرضه ۴۳ هزار خودرو به بازار طی هفته‌های آینده”

وی با یادآوری اینکه میزان خودروهای ناقص به لحاظ قطعات یا همان خودروهای کف پارکینگ سال گذشته در همین ایام، حدود ۱۸۰ هزار دستگاه بوده است، اعلام کرد: در حال حاضر شمار خودروهای ناقص و دارای کسری قطعات در حدود  ۸۰ هزار دستگاه است  که به مرور قطعات آن‌ها در حال تکمیل و تجاری‌سازی است.

مدرس‌خیابانی خبر داد: احتمالا طی همین هفته یا هفته‌های آینده ۴۳ هزار دستگاه خودرو به سرعت آزاد خواهند شد؛ چراکه قطعات آن‌ها رسیده است.

 علی‌اصغر عنابستانی در مخالفت با وزارت وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: به دلیل این که رئیس‌جمهور با تشکیل وزارت صمت مخالف بود و مکرر برای ایجاد وزارت بازرگانی اصرار می‌کرد، هیچ گاه در عمل وزارت صمت ایجاد نشد. امروز هم معرفی آقای مدرس خیابانی همه به همین منظور است.

وی افزود: با فشار دفتر رییس‌جمهور و فشار آقای جهانگیری آقای مدرس خیابانی در ۱۵ ماه گذشته به عنوان قائم مقام و معاون تام‌الاختیار در وزارت صمت در دوره آقای رحمانی انتخاب شد. در حوزه خودرو آقای خیابانی مکرر مصاحبه می‌کند و می‌گوید ۱۹ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و این در حالی است که نه تنها ما افزایش تولید در حوزه خودرو نداشته‌ایم، بلکه کاهش ۲۰ درصدی تولید در بخش خودرو بوده‌ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس عنوان کرد: تولید خودرو در این مدت در ایران‌خودرو از ۲۲۰۰ دستگاه به ۱۶۰۰ دستگاه رسیده و در سایپا از ۲ هزار دستگاه به ۱۵۰۰ دستگاه کاهش یافته است. با وجود اینکه روند تولید خودرو در این مدت کاهشی بوده، اما کف پارکینگ‌ها از خودروهای تولیدی پر شده؛ در حالی که قبل از این سه ماه خالی شده بود.

  • منبع خبر : ایسنا