علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق دی ماه بازنشستگان
علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق دی ماه بازنشستگان
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری درباره واریزی‌های ناقص حقوق بازنشستگان در ماه جاری، توضیحاتی داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، درباره واریزی‌های ناقص حقوق بازنشستگان در ماه جاری، اظهار کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته کشوری داریم و هر بازنشسته‌ای که نسبت به واریزی‌های خود معترض است، باید به صورت موردی مراجعه کنند تا بررسی شود.” علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق دی ماه بازنشستگان”

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است. چراکه با استفاده از وام ۳۰ یا ۵۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از حقوقشان کسر می‌شود.

خدامی ادامه داد: بازنشستگانی که درخصوص کسری موجود در واریزی ماه جاری خود اعتراض داشتند بدانند که برای قسط این وام از حقوقشان کسر شده است.

وی درباره بازنشستگانی که از وام خرید لوازم خانگی استفاده نکردند اما تا یک میلیون تومان از حقوق ماه جاریشان کسر شده است، گفت: اگر بازنشسته‌ای از طرح خرید لوازم خانگی استفاده نکرده و تا یک میلیون تومان از حقوقشان کسر شده است به ۲۵۰۰_۰۲۱ تماس بگیرد و فیش حقوق ماه گذشته و ماه فعلی برای وی گفته می‌شود اگر اجحافی صورت گرفته باشد جبران و کسری واریز خواهد شد.” علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق دی ماه بازنشستگان

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری  خاطرنشان کرد: تاکنون بازنشستگان نسبت به حقوق ماه جاری خود به ما اعتراضی نداشتند و هیچ چیزی اعلام نشده است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران ، گفت: ما یک نکته کانونی برای تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ قرار داریم، دولت لایحه را تقدیم مجلس کرده طبیعتا تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت در جهت تصویب این بودجه می تواند کمک شایان توجه ای به حل مشکلات کشور در سال ۱۴۰۰ داشته باشد.

وی یادآور شد:ما در هفته های پیش در نشست شورای هماهنگی سران قوا با رهبر معظم انقلاب ۲ موضوع که ارتباط مستقیم با کمیسیون اجتماعی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی داشت را شنیدیم، یکی از آن ۲ موضوع بحث ضرورت ایجاد تمرکز بر نظام تامین اجتماعی کشور و فراگیر شدن فعالیتهای مربوط به این نظام و دیگری تقویت تاسیس پایگاه اطلاعات ملی بود.

وزیر کار ادامه داد: امروز جلسه هم اندیشی با ابتکار رئیس کمیسیون اجتماعی برگزار شد و درباره این ۲ حوزه مهم با هم گفت وگو کردیم. بدون تردید تعامل هر چه بیشتر نمایندگان در جهت حل مشکلات در حوزه های منطقه ای و ملی می تواند مردم را در شرایط مطلوب تر زندگی قرار دهد.

 

 

 

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین