علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد
علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد
افزایش ۵۹ درصدی ارزش شرکت علی‌بابا و رسیدن آن به ۱۴۱ میلیارد دلار، به این غول تجارت الکترونیک کمک کرد تا در لیست ارزشمندترین ۱۰۰ شرکت چینی، به مقام اول دست پیدا کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از راشاتودی، افزایش ۵۹ درصدی ارزش شرکت علی‌بابا و رسیدن آن به ۱۴۱ میلیارد دلار، به این غول تجارت الکترونیک کمک کرد تا در لیست ارزشمندترین ۱۰۰ شرکت چینی (برندز)، به مقام اول دست پیدا کند.

این اولین باری است که این شرکت در لیست برندز به عنوان باارزش‌ترین برند چین معرفی می‌شود. برندز بزرگترین و مهمترین پلت‌فرم ساخت برند در جهان است که گروه دابلیوپی‌پیو کانتار ایجاد شده است.

این گزارش نشان داد که ارزش برند علی بابا در فهرست ۱۰۰ برند برتر «برندز»، ظرف ۵ سال گذشته ۱۳۶ درصد رشد کرده است که این از میانگین رشد ۱۰۰ شرکت برتر جهان، که در این دوره زمانی ۹۲ درصد بوده، بسیار بالاتر است.

علی‌بابا که به دنبال اولین عرضه عمومی سهام خود در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر چین ظاهر شده بود، در سال ۲۰۱۹ به مقام اول دست یافت، که این نشان می‌دهد رشد این برند به تحولاتی بزرگ در بازار چین مربوط است.

به دنبال علی‌بابا، در رده دوم غول سرمایه‌گذاری چین، «تنسنت» قرار دارد، که ارزش آن به ۱۳۸ میلیارد دلار رسیده است. «هوآوی»، «بایدو» و «جی‌دی» هم در بین ۱۰ رتبه اول ارزشمندترین شرکت‌های چینی قرار دارند.

در این گزارش به ظرفیت گسترده‌ای که با حرکت برندهای چینی به بازارهای خارجی، پیش‌روی آنها قرار دارد، اشاره شده است. این در حالی است که طی پروژه کمربند و جاده چین به دنبال به دست آوردن رهبری جهان در بخش‌هایی مانند هوش مصنوعی، روباتیک، اینترنت اشیا و انرژی‌های سبز، می‌باشد.

  • منبع خبر : مهر