عوارض جدید آزادراه تهران-قم و کرج-قزوین
عوارض جدید آزادراه تهران-قم و کرج-قزوین
شورای اقتصادی با افزایش 140 درصد عوارض آزادراه های دولتی موافقت کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شورای اقتصادی با افزایش ۱۴۰ درصد عوارض آزادراه های دولتی موافقت کرد.”عوارض جدید آزادراه تهران-قم و کرج-قزوین”

اعضای شورای اقتصاد در ۲۱ اسفند ماه سال گذشته با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش عوارض آزادراه‌های دولتی موافقت کردند.

نرخ جدید عوارض آزادراه‌های دولتی برای سواری و وانت به شرح زیر است:

تهران- قم به طول ۱۳۵ کیلومتر با ۶ لاین رفت و برگشت: ۱,۲۰۰ تومان

کرج-قزوین به طول ۱۰۰ کیلومتر با ۶ لاین رفت و برگشت: ۱,۲۰۰ تومان

بندرعباس-بندر شهید رجایی به طول ۳۵ کیلومتر با ۴ لاین رفت و برگشت: ۱,۲۰۰ تومان

کمربند جنوبی و غربی تبریز به طول ۳۵ کیلومتر با ۴ لاین رفت و برگشت: ۱,۲۰۰ تومان

همچنین ضریب قیمتی برای کامیونت و مینی بوس، ۲ (۲۴۰۰ تومان)، کامیون دو محوره و اتوبوس، ۳ (۳۶۰۰ تومان) و کامیون سه محوره و بیشتر، ۴ (۴۸۰۰ تومان) محاسبه می‌شود.

بر اساس این مصوبه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مصوب شده تا پایان امسال برای کلیه آزادراه‌های دولتی مذکور، سیستم اخذ عوارض الکتورنیکی در کلیه باندها، به جز یک لاین در هر یک از باندهای رفت و برگشت را اجرایی کند.

محرابی‌نیا بیان کرد:‌طبق اطلاعات ۲۳۲۸ دستگاه ترددشمار جاده‌ای کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل ۶.۸ درصد کاهش دارد در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۳.۵ درصد بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح ثبت شد.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آزادراه کرج ـ قزوین با ۱۰۲ هزار و ۶۳ تردد، آزادراه کرج ـ تهران با ۹۰ هزار و ۱۸۴ تردد و آزادراه تهران ـ کرج با ۸۶ هزار و ۵۲۸ تردد جزو پرترددترین جاده‌های کشور بودند.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد:‌در راستای کاهش سفرها به دلیل شیوع بیماری کرونا و عادی بودن شرایط ترافیکی محورها فعلاً تا اطلاع بعدی محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در ایام نوروز ۹۹، غیر از محموله‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

وی بیان کرد: تردد محموله‌های ترافیکی که از قبل پروانه عبور دریافت کرده‌اند از ساعت ۷ روز ۲۸ اسفند تا ساعت ۷ روز ۵ فروردین ۹۹، از ساعت ۷ روز ۷ فروردین ۹۹ تا ساعت ۷ روز ۹ فروردین و همچنین از ساعت ۷ روز ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ روز ۱۶ فروردین در راه‌های اصلی برون‌شهری ممنوع است.

وی اضافه کرد: مجوز تردد برای محموله‌های ترافیکی دارای ضرورت ملی در تاریخ‌های ۵، ۶، ۹ و ۱۰ با هماهنگی پلیس راه صادر می‌شود.

  • منبع خبر : ایران جیب