فراخوان نصب و راه اندازی المان های هوشمند شهری در سطح شهر منتشر شد
فراخوان نصب و راه اندازی المان های هوشمند شهری در سطح شهر منتشر شد
رئیس اداره سرمایه گذاری های نوین معاونت اقتصادی شهرداری، از انتشار فراخوان نصب و راه اندازی١۵٠ المان شهری با اعتباری بالغ بر ٣۶٠ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد و به نقل از روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، سید مهدی نعمتی خیرآبادی، در این خصوص عنوان کرد:  مدیریت شهری در راستای تحقق شعار مشهد، شهر هوشمند، نسبت به انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار نصب و راه اندازی المان های هوشمند  شهری درسطح شهر اقدام نموده است.

وی افزود: در نظر داریم در فاز نخست این پروژه، تعداد ١۵٠ المان هوشمند شهری با اعتباری بالغ بر ٣۶٠ میلیارد ریال و برآورد زمانی یک سال در سطح شهر مشهد نصب و راه اندازی شود.

نعمتی با اشاره به اینکه کاربرد اصلی این المان های هوشمند در سطح شهر توسعه ی دسترسی شهروندان به خدمات حوزه شهروند الکترونیک است، گفت: با نصب و شبکه سازی این سازه ها در نقاط مختلف شهر، شهروندان می توانند از خدماتی چون شارژ من کارت و کیف پول شهروندی، شبکه وای فای عمومی، خودپردازهای غیر نقد شبکه بانکی، شارژ گوشی همراه و… بهره مند شوند.

وی افزود: در همین راستا سازه المان های هوشمند شهری در سطح شهر از طریق توسعه شبکه ICT، ارتقاء شبکه و کیفیت خدمات رسانی اپراتورهای مخابرات را بدنبال خواهد داشت.

نعمتی از استقبال بخش خصوصی در اجرای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: در طراحی پروژه نصب و راه اندازی المان های هوشمند شهری، همکاری بین دستگاهی و نهادهای شهری از جمله معاونت اقتصادی شهرداری، سازمان اطلاعات و فناوری شهرداری،، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و کمیته تخصصی گرافیک و مبلمان شهری شهرداری دخیل بوده اند.