فرایند ثبت شرکت‌ ۳ روزه می‌شود
فرایند ثبت شرکت‌ ۳ روزه می‌شود
رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: در نظر داریم تا اواخر اردیبهشت ماه، فرایند ثبت شرکت را در تهران به سه روز برسانیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی فیروزی درباره کاهش زمان ثبت شرکت در تهران، اظهار داشت: در حال حاضر می‌گویند ثبت شرکت الکترونیکی است اما منظور ما از ثبت الکترونیکی شرکت، فقط ثبت شرکت خالی نیست بلکه ما می‌خواهیم شخص بتواند همزمان کد اقتصادی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی را بگیرد، اقدامات مربوط به انتشار در روزنامه رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار را انجام دهد و دفاتر پلمب شده را نیز تحویل بگیرد.” فرایند ثبت شرکت‌ ۳ روزه می‌شود”

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس شاخص بانک جهانی، از ابتدای فرایند ثبت شرکت تا انتهای فرآیند شروع کسب و کار گفته می‌شود در تهران ۷۵ روز زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده کشورهایی که برای شروع کسب و کار از آن شیوه‌ای که گفتم استفاده کرده اند، مثل کشور عربستان سعودی، رتبه خوبی در شاخص بانک جهانی کسب کرده اند.

فیروزی تاکید کرد: در نظر داریم عین همین کار را در شهر تهران و بعد در کلانشهرها و سپس در سراسر کشور انجام دهیم. در واقع می‌خواهیم ایستگاه واحد کاری یا پنجره واحد فیزیکی را ایجاد کنیم که به صورت باجه به باجه باشد و فرد پس از ورود به این پنجره واحد، فرایند ثبت شرکت را در سه روز به اتمام برساند.

این مقام مسئول گفت: جلسات هماهنگی را با دستگاه‌های ذی نفع برگزار و فرایند را طراحی کرده ایم؛ منتظر هستیم بتوانیم یک مکانی را برای این کار در نظر بگیریم و ایستگاه را راه اندازی کنیم. “فرایند ثبت شرکت‌ ۳ روزه می‌شود”

به گفته فیروزی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این ایستگاه تا اواخر اردیبهشت ماه در تهران راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نماگر شروع کسب و کار جهانی در مورد شرکت‌های مسئولیت محدود تجاری صحبت می‌کند، در فاز اول می‌خواهیم در این مورد کار می‌کنیم.

  • منبع خبر : مهر