فروش بلیت قطار تهران-آنکارا فعلا از طریق آژانس‌ها/ وجود گذرنامه الزامی است
فروش بلیت قطار تهران-آنکارا فعلا از طریق آژانس‌ها/ وجود گذرنامه الزامی است
معاون مسافری راه‌آهن گفت: به دلیل الزام دارا بودن گذرنامه برای خرید بلیت قطار تهران-آنکارا، مسافران برای تهیه بلیت حتماً با گذرنامه دارای تاریخ معتبر به آژانس‌‌های سطح شهر مراجعه کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن  درباره نحوه تهیه بلیت قطار تهران-آنکارا که از روز گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ صندلی از قطار تهران-آنکارا، با ظرفیت ۱۶۵ صندلی، از طریق آژانس‌های مجاز فروش بلیت قطار به فروش رفته است.

* فروش بلیت قطار تهران-آنکارا از طریق آژانس‌ها/ وجود گذرنامه الزامی است

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به این سوال که چرا فروش بلیت قطار تهران-آنکارا در سایت‌های مجاز فروش بلیت نظیر سایت شرکت رجا و غیره انجام نمی‌شود؟ توضیح داد: از آن منظر که برای تهیه بلیت این قطار ضرورت دارد مسافران حتماً گذرنامه داشته باشند و همچنین گذرنامه باید دارای تاریخ معتبر باشد، فعلاً فروش بلیت قطار تهران-آنکارا از طریق آژانس‌ها انجام می‌شود که لازم است مسافر گذرنامه خود را هنگام تهیه بلیت ارائه دهد.

وی گفت: به هر حال اگر فروش اینترنتی بلیت قطار تهران-آنکارا از طریق سایت و بدون پاسپورت انجام شود، ممکن است مسافری بلیت قطار تهران آنکارا را تهیه کند اما در ایستگاه رازی و در مرز ترکیه به دلیل نداشتن گذرنامه مجبور شود از قطار پیاده شود ضمن آنکه ما ‌امکان بازگرداندن مسافر را از آنجا نداریم.

موسوی افزود: البته در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان مسافر بتواند کپی گذرنامه خود را در سایت مجاز خرید بلیت قطار بارگذاری کند و از آن طریق امکان تهیه بلیت داشته باشد.

معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: مسافران فعلا برای تهیه قطار بلیط قطار تهران آنکارا به آژانس‌های مجاز سطح شهر مراجعه کنند.

* امکان افزایش سالن‌های قطار تهران-آنکارا در صورت افزایش تقاضا

وی اظهار داشت: فعلاً ۶۰ صندلی از ظرفیت ۱۶۵ صندلی قطار تهران-آنکارا که معادل‌ یک و نیم سالن است، به فروش رفته است.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: اما امروز اعلام کردیم که اگر تقاضا برای این قطار افزایش یافت، یک تا دو سالن دیگر نیز به این قطار اضافه شود.

فروش بلیت قطار تهران-آنکارا از روز گذشته آغاز شد و اولین قطار روز ۱۶ مردادماه حرکت خواهد کرد.

قیمت بلیت قطار تهران-وان ۲۰ یورو و قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا ۴۳ یورو است‌.

  • منبع خبر : فارس