فروش یک هزار و ٩۵٠میلیارد تومانی اوراق بدهی/ دست بالای بازار سرمایه در خرید اوراق بدهی
فروش یک هزار و ٩۵٠میلیارد تومانی اوراق بدهی/ دست بالای بازار سرمایه در خرید اوراق بدهی
طی برگزاری بیست و هفتمین حراج اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌مرکزی در مجموع یک‌هزار و ۹۵۰میلیارد تومان اوراق فروش رفت که در این بین سهم بازار سرمایه در خرید این اوراق بیش از یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد طی برگزاری بیست و هفتمین مرحله اوراق بدهی دولتی بانک‌مرکزی، سه بانک سفارش‌های‌ خود را به ارزش ۶۰۰میلیاردتومان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی ثبت کردند.”فروش یک هزار و ٩۵٠میلیارد تومانی اوراق بدهی

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۳۷ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۴» و ۴۷۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۸» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد موافقت کرد.

همچنین سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس ۱۴۰ میلیاردتومان اوراق «اراد۵۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد و ۴۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اوراق «اراد۵۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۳ درصد را خریداری کردند.

در روز چهارشنبه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد تومان اوراق «اراد۵٧» شرکت کردند.

در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری نیز سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی ٢٣٠ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۵» و ٢۶ میلیارد تومان اوراق «اراد ۴٩» را در نرخ‌های کشف شده در آخرین حراج خریداری کردند.

در مجموع، یک هزار و ٩۵٠ میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در این هفته به فروش رسید.

همچنین طبق اعلام بانک‌مرکزی، مرحله بیست و هشتم حراج اوراق بدهی دولتی با عرضه ۵ هزار و ٣٨٠ میلیارد تومان در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود.

در بخشنامه‌ای اعلام کرد: در اجرای تکلیف مقرر در تبصره ۶ ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوب هیئت محترم وزیران دایر بر لزوم تعیین مدارک شناسایی معتبر اشخاص خارجی در کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط ذیلاً فهرست مدارک شناسایی معتبر اشخاص خارجی که در این کارگروه تعیین شده است، ارائه می‌شود.

حساب رسمی روابط عمومی بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار پستی اعلام کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد با وجود حذف کد رهگیری در فرآیند گمرکی، ترخیص کالا در آبان‌ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین