فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد
فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد
با اینکه در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز تقاضا در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات عرضه ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با اینکه در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز تقاضا در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بورس به شدت زیاد.”فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد”

شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات دیروز کانال ۱٫۵ میلیون واحدی را از دست داد و با وجود اینکه تقاضا در مرحله پیش‌گشایش معاملات امروز نسبت به عرضه پیشتر بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بازار باعث ریزش بی‌سابقه شاخص کل شد و این روند نزولی با نزول سنگین شاخص هم‌وزن همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز، در چند وقت اخیر بی‌سابقه بود و شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت بیش از ۳ درصدی به یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین روندی نزولی دارند و شاید یکی از عوامل روند نزولی بورس امروز کاهش قیمت دلار باشد، از طرفی نیز ریزش سنگین بورس روز گذشته و امروز نشان از جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و این در حالی است که گروه فلزات اساسی در مرحله پیش‌گشایش امروز تقاضا خوبی داشتند و قیمت جهانی فلزات نیز رو به افزایش است.”فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد

بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده است و مدتی در محدوده ۱٫۴ میلیون واحد تا ۱٫۶ میلیون واحد نوسان خواهد داشت و همچنین محمدمهدی عشریه، کارشاس بازار سرمایه عقیده دارد که موج بعدی صعود شاخص کل از اواسط دی ماه شروع خواهد شد.

پس از خبر دو روز پیش درباره تصویب بررسی FATF خیلی از سهامداران امیدوار به آینده بورس شدند. هرچند روز گذشته تا اواسط بازار، روند شاخص رو به بهبود بود اما ناگهان یک روند نزولی به خود گرفت که این شتاب در امروز بیشتر هم شده است. علت اصلی چیست و چقدر ممکن است این دلیل پایدار باشد؟
آخرین اخبار رسمی دو روز اخیر حاکی از این است که  اخبار FATF تایید نشد، رفتن ترامپ قطعی شد، دو فرد مرتبط با ایران تحریم شدند و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهور از آینده بهتر حرف زدند.
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از رشد مثبت اقتصادی خبر داده و گفته است: رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، مثبت ۱.۴ درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، مثبت ۱.۳ درصد است.”فشار عرضه، باعث ریزش شاخص بورس شد”
حسن روحانی هم در نشست خبری خود گفته است: دولت همه تلاش خود را انجام می‌دهد که در اولین فرصت ممکن تحریم ظالمانه را از دوش مردم بردارد؛ همین ساعت هم ممکن باشد به ساعت بعد موکول نمی‌کنم. هر زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود برگردد ما هم برمی‌گردیم.
  • منبع خبر : ایران جیب