فعالیت تجاری مرز مهران تعطیل نیست
فعالیت تجاری مرز مهران تعطیل نیست
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران تعطیل نیست و روزانه ۲۵۰ کامیون کالا صادر می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد روح الله غلامی اظهار داشت: فعالیت تجاری مرز مهران تعطیل نیست و بسته شدن مرز مهران به جهت اقدامات پیشگیرانه مربوط به پایانه مسافرتی است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: پایانه مرزی مهران از جمله پایانه‌های فعال در امر مبادلات تجاری با صادرات روزانه ۲۵۰ کامیون است که فعالیت آن شبانه روزی است.

وی افزود: در شرایط فعلی که مرز مسافری مهران بسته شده است اقدامات پیشگیرانه در امر مبادلات تجاری نیز به شدت افزایش داده شده و تیم‌های بهداشتی و درمانی در پایانه مستقر و به غربالگری و پایش افراد آلوده مشغول هستند و تمامی کامیون‌ها‌ی حمل بار قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی گفت: ضد عفونی کامیون‌ها و بار آنان نیز به دقت انجام و هیچ کالایی بدون رعایت پروتکل‌ها وارد و خارج نمی‌شود .

مدیرکل گمرک ایلام خاطرنشان کرد: با صادرات روزانه ۲۵۰ کامیون و فعال بودن پایانه مرزی مهران تا کنون بیش از ۱۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادر شده است.
وی به ارزش ریالی صادرات مرز مهران اشاره و تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای صادره ۴۷میلیون دلار است.
وی توضیح داد: براساس مذاکره های انجام شده بین تهران- بغداد و برگزاری جلسه و کمیسیون‌های مشترک در ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه امسال، در حالی که تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته ‌شد، توانستیم گام‌های موثری برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف عمران، صادرات محصولات در حوزه‌های گوناگون و توسعه صادرات غیرنفتی برداریم.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین