فیس بوک منتظر رفع نگرانی مقامات آمریکا برای عرضه ارز مجازی «لیبرا»
فیس بوک منتظر رفع نگرانی مقامات آمریکا برای عرضه ارز مجازی «لیبرا»
شرکت فیس‌بوک آمریکا اعلام کرد با توجه به موضع‌گیری وزارت خرانه‌داری آمریکا نسبت به استفاده از ارز مجازی فیس بوک در امور غیرشفاف، انتشار این ارز تا حل موانع قانونی انجام نخواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از رویترز، شرکت فیس بوک اعلام کرد تا زمانی که قانون گذاری های لازم در استفاده از ارز مجازی این شرکت انجام نشود با توجه به ابراز نگرانی مقامات آمریکایی، ارز مجازی لیبرا منتشر نخواهد شد.

اخیرا وزیر خزانه داری آمریکا در اقدامی غیر معمول نسبت به استفاده از ارز مجازی فیس بوک به نام لیبرا در امور غیر شفاف به شدت ابراز نگرانی کرده است.

دیوید مارکوس، مدیر بخش ارز مجازی فیس بوک، به کنگره آمریکا اعلام کرده که عرضه ارز مجازی لیبرا قرار نیست در راستای رقابت با ارزهای متعارف انجام  بگیرد و اخلالی در نظام‌های پرداخت کنونی ایجاد نخواهد کرد.

وی تأکید کرد تا زمانی که نگرانی های قانونی در زمینه استفاده از لیبرا برطرف نشود و مجوزها و تأییدیه‌های مربوط به انتشار آن صادر نشود این ارز عرضه نخواهد شد.

منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، در جمع خبرنگاران گفته که نسبت به ارز مجازی لیبرا حس خوبی نداشته چرا که درباره به جلوگیری از استفاده از این ارز در پولشویی و دیگر فعالیت های غیر شفاف نگران است.

وی تأکید کرد آنها باید پیش از پیوستن به نظام مالی آمریکا، ما را نسبت به اعمال استانداردهای بسیار بالا در استفاده از لیبرا قانع کنند.

  • منبع خبر : فارس