قرنطینه برداشته شد؛ میلیون‌ها ایتالیایی به سر کار برمی‌گردند
قرنطینه برداشته شد؛ میلیون‌ها ایتالیایی به سر کار برمی‌گردند
میلیون‌های ایتالیایی از آغاز این هفته میلادی به سر کار خود بازگشته‌اند و اولین گام برای برداشتن قرنطینه این کشور برداشته شده است. ‌

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داد که میلیون‌های ایتالیایی از آغاز این هفته میلادی به سر کار خود بازگشته‌اند و اولین گام برای برداشتن قرنطینه این کشور برداشته شده است.

فعالیت‌های ساخت‌وساز و تولید به طور کامل بازگشایی شده‌اند، در حالی که تجارت‌های خرده‌فروشی باید همچنان چند روز دیگر منتظر بمانند. کافه‌ها و رستوران‌ها به شکل بیرون‌بر باز می‌شوند و مردم می‌توانند بستگان خود را در اجتماعی کوچک ببینند.”قرنطینه برداشته شد؛ میلیون‌ها ایتالیایی به سر کار برمی‌گردند”

همزمان با ایتالیا کشورهای دیگری در اروپا هم برداشتن محددیت‌ها را آغاز کرده‌اند. بلژیک و پرتغال برخی فعالیت‌های تجاری را باز کردند، در حالی که آلمان اتریش و آلمان هم از اواخر آوریل محدودیت‌های قرنطینه‌ای خود را کاهش داده بودند.

 مدیرکل اداره دفاع مدنی ایتالیا اعلام کرد: با مرگ ۶۱۹ نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ طی یک روز اخیر، آمار قربانیان به ۱۹ هزار و ۴۶۸ نفر رسید.

وی افزود: همچنین آمار مبتلایان کرونا به ۱۰۰ هزار و ۲۶۹ نفر افزایش یافته که با احتساب شمار قربانیان و بهبود یافتگان به ۱۵۲ هزار و ۲۷۱ نفر می‌رسد.

بورلی تصریح کرد: همچنین با بهبودی ۲۰۷۹ نفر دیگر ظرف مدت امروز در مجموع ۳۲ هزار و ۵۳۴ نفر سلامتی خود را بازیافتند.

وی در ادامه گفت‌: نسبت به دیروز شمار مبتلایان تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه، ۱۱۶ نفر کاهش یافته و به ۳۳۸۱ نفر رسیده است. امروز ۱۹۹۶ مورد جدید ابتلا شناسایی شده است، این رقم دیروز ۱۳۹۶، پنجشنبه ۱۶۱۵، چهارشنبه ۱۱۹۵، سه شنبه ۸۸۰ و دوشنبه ۱۹۴۱ نفر بود.

به گزارش منابع رسمی ایتالیا تاکنون ۹۶۳ هزار و ۴۷۳ نفر در این کشور غربالگری شده‌اند.

  • منبع خبر : مهر