قطعات تزئینی خودرو، تولید داخل شد
قطعات تزئینی خودرو، تولید داخل شد
تولید قطعات تزئینی انواع خودرو با تلاش برخی شرکتها محقق شد. قطعاتی که به بازار داخلی این صنعت رونق داده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد تولید قطعات تزئینی انواع خودرو با تلاش برخی شرکتها محقق شد. قطعاتی که به بازار داخلی این صنعت رونق داده است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی روحیه مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ««آبگیر شیشه»، «نگه‌دارنده و گردگیر شیشه»، «نوار دور در»، «زه سقف»، «دور شیشه» و «نوار مخملی» از جمله محصولات تولیدی این مجموعه است. شرکت ما از معدود مجموعه‌های تولیدکننده قطعات کامپوزیتی کاربردی در خودروها محسوب می‌شود.

وی افزود: آبگیر شیشه تولیدی شرکت ما از جمله قطعات پلیمری بدنه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران، گرد و غبار داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. همچنین درز بین در و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد. این محصول باعث گردزدائی شیشه هنگام بالا و پایین رفتن می‌شود.قطعات تزئینی خودرو، تولید داخل شد

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: نگهدارنده و گردگیر شیشه هم محصول دیگر مجموعه ما است. این قطعه پلیمری بدنه هم مانع ورود گرد و غبار به داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. این محصول صدای پنجره ماشین هنگام عبور از دست‌انداز را کاهش می‌دهد.

روحیه بیان کرد: نوار دور در هم قطعه‌ای پلیمری- تزئینی و عایق و پوشاننده فضای حائل میان بدنه و شیشه خودرو است که باعث جلوگیری از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق ماشین می‌شود.”قطعات تزئینی خودرو، تولید داخل شد”قطعات تزئینی خودرو، تولید داخل شد

این فعال فناور ادامه داد: زه سقف هم از جمله قطعات پلیمری بدنه است که از ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو جلوگیری می‌کند. همچنین درز بین ستون و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد.

وی افزود: از دیگر قطعات پلیمری بدنه خودرو دور شیشه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو می‌شود. نوار دور در هم از نظر عملکردی عایق و پوشاننده فضای حائل میان بدنه و شیشه خودرو است که از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق خودرو جلوگیری می‌کند.

روحیه گفت: از دیگر قطعات پلیمری کاربردی در خودرو نوار مخملی است که داخل در خودرو نصب می‌شود. این قطعه به هدایت شیشه و جلوگیری از اصطکاک بین شیشه و در زمان بالا و پایین رفتن آن کمک می‌کند.

  • منبع خبر : ایران جیب