قطع همزمان برق، آب و اینترنت/ مشکل چه زمانی حل می‌شود؟
قطع همزمان برق، آب و اینترنت/ مشکل چه زمانی حل می‌شود؟
چهار روز پیاپی است که برق در ایران قطع می‌شود و همزمان با آن در برخی شهرهای کشور و از جمله شهرهایی با دمای بالای ۴۰ درجه قطع آب و علاوه بر آن قطع اینترنت هم تجربه می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قطع هم‌زمان برق، آب و اینترنت در حالی رخ می‌دهد که هواشناسی اعلام کرده از امروز تا ۱۵ مرداد بیشترین افزایش دمای هوا اتفاق می‌افتد و نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به ایسنا گفته است که قطع برق حداقل تا یک ماه آینده ادامه دارد.”قطع همزمان برق، آب و اینترنت/ مشکل چه زمانی حل می‌شود؟”

خاموشی‌هایی که در ابتدا قرار بود احتمالی و تنها در برخی از مناطق باشد حالا اما وضعیت خاموشی‌ها به وضعیتی رسیده که تقریبا تمام کشور آن را تجربه کرده و در برخی مناطق روزانه بیشتر از ۴-۵ ساعت برق نیست.

از آن سمت همزمان با قطعی برق، برخی از مناطق تهران گزارش داده‌اند که فشار آب در آن مناطق کم شده و آب در مناطقی از کرج قطع شده و در بعضی استان‌ها مانند خوزستان بساط آب‌فروشی راه افتاده است.

در همین زمینه محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفته که تهران به وضعیت نارنجی آب رسیده و امسال ظرفیت بارندگی تهران بسیار بد بوده و بارش‌ها حدود ۵۱ درصد کاهش داشته است.

او همچنین به وضعیت سدهای تهران اشاره کرده و گفته امسال ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده، در حالی که سال گذشته میزان ذخایر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده است.

در این گرمای تابستان و چالش‌های آب و برق،سرعت اینترنت هم مختل شده و صدای بسیاری از کاربران ایرانی را درآورده است اما محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی دلیل ضعف دکل‌های تلفن همراه را قطعی برق دانسته بود و ادعا کرده بود: باتری دکل‌های تلفن همراه، برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برقند؛ پس از شارژ کامل، نیازمند ۸ساعت اتصال به شارژرند تا به طور کامل شارژ شوند و متاسفانه در برخی نواحی، هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیس ت.

مجموع این مسایل به تجمع اعتراضی در برخی از شهرستان‌ها کشیده است و مردم در شهرستان‌های شهرری، کازرون، بابلسر، فریدونکنار، بابل، بابلسر، بهنمیر، آمل، قائم‌شهر و ساری، دست به تجمع مقابل شرکت‌های برق استان‌ها بزنند و هشتگ قطعی برق در توییتر فارسی همچنان ترند است.

با این همه هنوز نه کسی توضیحی شفاف درباره دلیل قطعی‌های گسترده برق داده و نه گویا قرار است مشکل به سرعت حل شود و آنچه از مجموعه مصاحبه متولیان حوزه انرژی برمی‌آید این است که برای قطع برق فعلا نمی‌شود کاری کرد.

جالب است که با حاد شدن اوضاع تامین برق کشور رضا اردکانیان، وزیر نیرو هنوز هیچ اظهار نظر رسمی یا غیررسمی‌ای درباره وضعیت برق در کشور نکرده است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز