قیمت بیت کوین به بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته رسید
قیمت بیت کوین به بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته رسید
ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا 4.4 درصد در روز دوشنبه افزایش یافت و به 12424 دلار رسید که بالاترین قیمت آن از جولای 2019 است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا ۴٫۴ درصد در روز دوشنبه افزایش یافت و به ۱۲۴۲۴ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از جولای ۲۰۱۹ است.”قیمت بیت کوین به بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته رسید”

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی یک سال گذشته رسید. قیمت این ارز مجازی طی روند صعودی خود در ۲۰۲۰، از ماه مارس ۳ برابر شده است.

ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا ۴٫۴ درصد افزایش یافته و به ۱۲۴۲۴ دلار رسیده است که بالاترین قیمت آن از جولای ۲۰۱۹ است. قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی ۷۰ درصد افزایش یافته و یکی از قدرتمند ترین سرمایه های دنیا بوده است.

کاهش نرخ بهره و برنامه های بزرگ خرید اوراق قرضه توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان، تقاضا برای این ارز مجازی را افزایش داده است. بسیاری از سرمایه گذاران بیت‌کوین را به خاطر عرضه محدود آن، نقطه امنی در برابر تورم می‌دانند.

بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر، خطوطی از رمزهای رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌های قوی و مصرف انرژی برق بسیار زیادی تولید می‌شوند. به کریپتوکارنسی‌ها، ارز دیجیتال هم گفته می‌شود. این ارزها، شکلی از پول‌های دیجیتالی هستند که با محاسبات ریاضیاتی پیچیده خلق می‌شوند. شاید سوال کنید که معنای کریپتو در واژه کریپتوکارنسی یعنی چه و از کجا می‌آید. این واژه از کریپتوگرافی گرفته شده است. کریپتوگرافی به فرایندی گفته می‌شود که خلق سکه‌های جدید را حفاظت می‌کند. نکته مهمی که درباره بیت‌کوین و ارزهای مشابه آن وجود دارد، نبود نظارت‌های مرکزی بر آنهاست. به عبارت بهتر، هیچ دولت، نهاد و ارگانی روی این ارزها نظارت ندارد و در بستر شبکه‌ای کاملا آزاد، بی‌سانسور و بی‌مانع فعالیت می‌کنند. دولت‌های مختلف در کشورهای گوناگون، هنوز نمی‌دانند که باید چه واکنشی نسبت به بیت کوین و هم‌تایانش داشته باشند. برخی از آنها، اقدام به ممنوعیت و حذف آن می‌کنند و برخی دیگر در تلاشند تا آن را بهتر درک کرده و با شناختش از ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، نهایت استفاده را ببرند.

  • منبع خبر : ایران جیب