قیمت دلار امروز ۱۷ اسفند ۹۹ چقدر شد؟
قیمت دلار امروز ۱۷ اسفند ۹۹ چقدر شد؟
صبح روز یک‌شنبه معاملات دلار آمریکا در بازار آزاد، صرافی‌ملی، سامانه سنا و بازار متشکل ارزی با نرخی کمتر از آخرین نرخ‌های دیروز آغاز شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۴ هزار و ۷۲۰ تومان شد. درحالی که روز گذشته معاملات بازار با نرخ ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان پایان یافته بود.”قیمت دلار امروز ۱۷ اسفند ۹۹ چقدر شد؟”

صرافی ملی هم قیمت خرید دلار را با ۱۵۷ تومان کاهش، به ۲۴ هزار و ۱۱۹ تومان برای فروش و ۲۳ هزار و ۶۴۲ تومان برای خرید رساند.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به آخرین روز گذشته، وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و با نرخ ۲۳ هزار و ۸۰۸ تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از ۲۴ هزار و ۲۷۶ تومان در پایان روز شنبه به ۲۴هزار و۱۱۹ تومان در صبح امروز رسید.”قیمت دلار امروز ۱۷ اسفند ۹۹ چقدر شد؟”

همچنین بر اساس آخرین معاملات روز گذشته کاری در سامانه نیما نیز نرخ خرید حواله دلار ۲۴ هزار و ۴۸۴ تومان و نرخ فروش آن۲۴ هزار و۹۱ تومان اعلام می‌شود.

روز شنبه دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی پایین‌تر رفت و در محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شده است دلار بیشتر در جهت کاهشی حرکت کند،‌ تغییر انتظارات معامله‌گران است. عقب‌نشینی تروئیکای اروپایی از صدور قطعنامه ضدایرانی در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر به گشایش روزنه‌های امید جدیدی درخصوص حل وفصل دیپلماتیک برجام شده است و این مساله انتظارات بازیگران بازار ارز را تا حدی کاهشی کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی از معامله‌گران انتظار داشتند، تمدید «وضعیت اضطراری ملی» از سوی بایدن در روز جمعه بتواند سمت و سوی انتظاری بازار را تغییر دهد. با این حال چنین اتفاقی رخ نداد.

به گفته برخی فعالان، بازار فرمان بایدن را چندان جدی نگرفت، چرا که بیشتر معامله‌گران انتظار دارند که به زودی بین ایران و آمریکا و سایر کشورهای اروپایی مذاکراتی صورت بگیرد. در شرایط کنونی، خریداران نیز به دلیل از دست رفتن مرز ۲۵ هزار تومانی، فعالیت خود را کاهش داده‌اند. به گفته تحلیلگران فنی،‌ خریداران زمانی وارد بازار خواهند شد که از تثبیت مرز ۲۵ هزار تومانی اطمینان حاصل کنند.

  • منبع خبر : تجارت نیوز