قیمت ماسک ۳ لایه پزشکی ۱۶۰۰ تومان تعیین شد
قیمت ماسک ۳ لایه پزشکی ۱۶۰۰ تومان تعیین شد
رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی اعلام کرد: مجوز توزیع ماسک های سه لایه پزشکی استاندارد تولید شده توسط ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی اعلام کرد: مجوز توزیع ماسک های سه لایه پزشکی استاندارد تولید شده توسط واحد های صنفی و صنعتی تحت نظارت این سازمان صادر شد.”قیمت ماسک ۳ لایه پزشکی ۱۶۰۰ تومان تعیین شد”

غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب افزود: مجوز توزیع ماسک های سه لایه پزشکی مراکز تحت نظارت بسیج اصناف پس از برگزاری جلسات مشترک با مجموعه های وزارت بهداشت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخذ شده است.

عضو هیأت عالی نظارت برسازمان های صنفی تصریح کرد: درجلسه کارگروه قیمت گذاری که هفته گذشته با حضور قائم مقام وزیر صمت ، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی کشور برگزار شد، نرخ ماسک های سه لایه تولید نیمه صنعتی برای مصرف کننده ۱۶۰۰ تومان تعیین شد.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی تحت نظارت این سازمان توان تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در تهران را دارند و از چند روز گذشته نیز کار توزیع این ماسک ها در برخی داروخانه های تهران آغاز شده است.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته روند توزیع ماسک در داروخانه های تهران از روز شنبه افزایش خواهد یافت.

وی معتقد است: در شرایط فعلی نباید مردم متحمل هزینه های اضافی برای خرید ماسک شوند.

وی در پایان افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن کوتاه شدن دست دلالان ، بارتصمیمات مبنی بر واردات ماسک به دوش مردم نیفتد.

بالاخره بعد از توصیه‌های مختلف، سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) اعلام کردند که استفاده از ماسک به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کمک می‌کند. حتی اگر این ماسک‌ها خانگی و پارچه‌ای باشند. با توجه به این‌که در تمامی شرایط امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد و بعضی از ما به واسطه کار یا هر مورد دیگری ناچاریم از خانه بیرون برویم، می‌توانیم با استفاده از ماسک و پوشاندن دهان و بینی‌مان در مکان‌های عمومی خارج از خانه، هم مراقب سلامت خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا باشیم و هم به کاهش سرعت انتشار آن کمک کنیم. از همین رو اسنپ، به منظور حفظ سلامت راننده و مسافر، استفاده از ماسک را برای همه کاربران راننده خود الزامی دانسته است و از مسافران هم تقاضا دارد از ماسک استفاده کنند. برای پایش این موضوع اقداماتی در بخش امتیازدهی سفر صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید.

  • منبع خبر : ایران جیب