قیمت مرغ و گوشت چند؟
قیمت مرغ و گوشت چند؟
قیمت مرغ و گوشت در دهه محرم سال جاری تفاوت معناداری (بر خلاف سال‌های دیگر) با قبل نداشته و تقریبا به قیمت‌های ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت روز هر کیلوگرم مرغ در تهران حدود ۱۹ هزار تومان، گشت گوساله ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی در محدوده ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ و گوشت در دهه محرم سال جاری تفاوت معناداری  (بر خلاف سال‌های دیگر) با قبل نداشته و تقریبا به قیمت‌های قبل به فروش می‌رسد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ در تهران در محدوده ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۱۹ هزار تومان و ران مرغ حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در محدوده ۱۰۰ هزار تومان به فروش  می‌رسد و قیمت گوشت گوساله مخلوط نیز حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان است.

گوشت مرغ به عنوان یکی از پر مصرف ترین مواد های غذایی در سراسر جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که نسل مرغ های امروزی مربوط به مرغ های سرخ است که هزاران سال قبل در شبه قاره هند زندگی می کردند.

گوشت مرغ دارای ارزش غذایی بی نظیری برای سلامت انسان می باشد ، همچنین مرغ دارای ویتامین های مختلف نظیر ویتامین سی ، ویتامین ب شش ، فولات ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین ب دوازده ، ویتامین ای ، ویتامین دی و ویتامین کا می باشد.

امروزه گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم ترین مواد غذایی محسوب می شود. از مهم ترین غذاهایی که با این گوشت تهیه می شود می توان به مرغ سوخاری ، سوپ مرغ ، مرغ شکم پر ، انواع سالادها ، انواع خورش ها و … اشاره کرد.

گوشت مرغ ماده پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص گوشت مرغ را برایتان جمع آوری کرده ایم.

  • منبع خبر : ایران جیب