قیمت مسکن حباب دارد
قیمت مسکن حباب دارد
وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان است و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن با حباب مواجه شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  محمد اسلامی با بیان اینکه ملاک وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مساکن تولیدی در طرح اقدام ملی، همان برآورد اولیه است، تصریح کرد: وزارتخانه تاکنون قیمت نهایی را درباره مسکن‌های این طرح اعلام نکرده است و تنها یک برآورد قیمتی در این رابطه مطرح شد.”قیمت مسکن حباب دارد”

وی با اشاره به نوسانات بازار مسکن افزود: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان است و این مسئله موجب شده که قیمت آن با حباب مواجه شود، از این رو نمی‌توان به صورت هیجان زده درباره مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله قیمت مسکن طرح اقدام ملی صحبت کرد.
اسلامی ادامه داد: همچنان ملاک وزارت راه و شهرسازی درباره مساکن تولیدی در طرح اقدام ملی، همان برآورد اولیه است، از طرف دیگر از متقاضیانی که به افتتاح حساب اقدام کرده اند، می‌خواهم هر چه سریع‌تر به پرداخت اقساط مذکور اقدام کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس آمار‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر هنوز اقساط اولیه را پرداخت نکرده اند که این مسئله باید تسریع شود تا ما بتوانیم پروژه‌ها را فعال کنیم.

شیوع ویروس منحوس کرونا، عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی را در کشور و جهان دستخوش تغییرات و چالش‌ها کرده و در این میان بخش حمل و نقل در کشور ما نیز با چالش‌هایی مواجه شده است. همزمانی این موضوع با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و تمرکز آن بر ایجاد مشکلات حداکثری برای مردم، اهمیت و کارکرد صحیح نظام حمل و نقل را از اهمیتی مضاعف برخوردار کرده است.
طبق آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، در سال جاری کشور با برخی محدودیت‌ها در تامین تعدادی از کالاها نظیر روغن، لاستیک، نهاده‌های دامی، برنج، شکر و مواد اولیه مورد نیاز بخش‌های تولیدی و کارخانجات مواجه شده اما کارکرد انواع زیربخش‌های حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی در انتقال سریع و به موقع کالا در کشور و رساندن آن از مبادی تولیدی یا وارداتی به مقاصد مصرف و بازارهای مربوطه و در عین حال انجام وظیفه در انتقال کالاهای صادراتی باعث شده که هیچگونه مشکل حادی دال بر کمبود طولانی مدت کالا در کشور محسوس نباشد.
توان عملیاتی بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها، آمادگی و سرعت عمل ناوگان جاده ای و ریلی کشور برای انتقال کالاها و فراهم بودن زیرساخت‌های جاده ای و ریلی کشور در کنار فعالیت فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران، باعث شده حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور با چالش جدی در زمینه نیاز به خدمات حمل و نقل مواجه نشوند و قادر باشند فعالیت خود را استمرار بخشند و بدین ترتیب چرخه اقتصاد کشور همزمان با حرکت نظام حمل و نقل کشور، لحظه ای از حرکت جا نماند.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین