قیمت مسکن در جنوب تهران/ با ۱۰۰میلیون تومان می‌توان چه واحدی در تهران خرید؟
قیمت مسکن در جنوب تهران/ با ۱۰۰میلیون تومان می‌توان چه واحدی در تهران خرید؟
در جنوب تهران می‌توان از متری یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان تا متری ۲۷میلیون تومان واحدهای نوساز برای خرید پیدا کرد. قیمت این واحدها بسته به محله، امکانات و... متفاوت است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد برای خرید مسکن در جنوب تهران حداقل باید متری یک میلیون و سیصد هزار تومان برای هر متر مربع بودجه داشت. در محله‌های گران‌تر این عدد به ۲۷میلیون تومان هم می‌رسد. به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در جنوب تهران فعالیت می‌کنند، افسریه از محله‌های ارزان قیمت در پایتخت محسوب می‌شود که در جنوب شرق تهران واقع شده و نازی آباد نیز یکی از محله‌های گران قیمت جنوب تهران است.

قیمت واحدهای نوساز در افسریه از متری یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان شروع شده که تقریبا جزو ارزان قیمت‌ترین محله‌های تهران است و نازی آباد نیز جزو گران قیمت ترین محله‌های جنوب تهران است که قیمت واحدهای نوساز در آن تا متری ۲۷میلیون تومان هم می‌رسد.

نازی آباد، افسریه، مشیریه، شوش، آذری، منیریه، جوادیه، مولوی، یاخچی‌آباد، خانی‌آباد نو، منیریه و… از جمله محله‌های معروف در جنوب تهران است. قیمت مسکن در این مناطق تحت تاثیر عوامل گوناگونی است و گاهی کوچه به کوچه قیمت‌ها متفاوت است. سال ساخت، امکانات، محله و خیابان و… در قیمت مسکن موثر است. در ادامه قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در محله‌های مختلف جنوب تهران شرح داده می‌‌شود؛

نازی آباد یکی از محله‌های مشهور در جنوب تهران است. قیمت مسکندر این محله برای واحدهای نوساز بین متری ۱۶ تا ۲۷میلیون تومان متغیر است. این محله از محله‌های گران قیمت جنوب تهران در حوزه مسکن محسوب می‌شود. یک کارشناس مشاور املاک در نازی آباد، در خصوص قیمت مسکندر این محله گفت: واحدهایی که سمت هزار دستگاه قرار دارد قیمت بالاتری دارد و بین متری ۲۴ تا ۲۷میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. واحدهای سمت تولایی نیز از متری ۱۹ تا ۲۴میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید یک آپارتمان نوساز در نازی آباد شرقی نیز باید متری ۱۶ تا ۲۰میلیون تومان هزینه کرد.

افسریه محله‌ای در جنوب شرق تهران است و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. قیمت مسکندر بخش شمال و جنوب افسریه تفاوت زیادی ندارد اما افسریه شمالی کمی گرانتر از افسریه جنوبی است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله بین یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر متر مربع متفاوت است و می‌توان با ۱۰۰میلیون تومان واحدهای متراژ پایین در این محله خریداری کرد. یک واحد ۶۸متری در افسریه جنوبی متری یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته کارشناسان مشاور املاک افسریه، قیمت مسکندر این محله حدودا در همین بازه است و خرید مسکن در افسریه راحت‌تر از سایر نقاط تهران است.

محله مشیریه در جنوب شرق تهران و منطقه ۱۵ شهرداری پایتخت واقع شده است. قیمت مسکندر این محله برای واحدهای نوساز از متری ۱۶میلیون تومان شروع می‌شود و به متری ۱۹میلیون تومان هم می‌رسد. یک واحد ۷۰متری نوساز در طیقه دوم یک آپارتمان در چهار راه دوم مشیریه، متری ۱۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک کارشناس مشاور املاک در جوادیه  گفت: قیمت واحدهای نوساز جوادیه بین متری ۱۲ تا ۱۵میلیون تومان متغیر است. مثلا یک واحد ۸۷متری در کوچه علی مهدی متری ۱۴میلیون تومان قیمت‌گذاشته شده‌است. واحدهای قدیمی‌تر در این محله از متری ۷میلیون تومان شروع می‌شود.

شوش یکی دیگر از محله‌های جنوبی تهران است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، قیمت مسکن در شوش بین ۱۰ تا ۱۴میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. واحدهای سمت هرندی حدود متری ۱۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برای خرید واحدهای سمت صفاری باید حدودا متری ۱۴میلیون تومان هزینه کرد و واحدهای سمت شقاقی نیز حدود ۱۲میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته این قیمت‌ها برای واحدهای نوساز است. یک واحد آپارتمان نوساز ۷۰متری در خیابان ۱۷شهریور متری ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

آذری یک محله شلوغ و پرجمیت در منطقه ۱۷ شهرداری تهران است. قیمت واحدهای نوساز در محله آذری از متری ۱۴میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۶میلیون تومان می‎‌رسد. قیمت یک واحد ۶۰متری و نوساز در اقبال، متری ۱۶میلیون تومان اعلام شده است.

منیریه محله‌ای است که در جنوب تهران و منطقه ۱۱شهرداری واقع شده است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله از متری ۲۰میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۲۵میلیون تومان می‌رسد. یک واحد ۱۱۸متری و نوساز در خیابان فرهنگ متری ۲۳میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

یکی دیگر از محله‌های جنوب تهران که در منطقه ۱۲ واقع شده است، محله مولوی است. قیمت مسکن در این محله بین متری ۸ تا ۱۱میلیون تومان متغیر است. قیمت یک واحد ۷۵متری در کریمی، متری ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان و در کل ۶۲۰میلیون تومان اعلام شده است. این واحد نوساز بوده و امکاناتی مثل پارکینگ، آسانسور و… هم دارد.

یاخچی آباد یکی از محله‌های جنوب غرب تهران است که در منطقه ۱۶ شهرداری قرار گرفته است. این محله در جنوب نازی آباد واقع شده است و قیمت واحدهایی که در نزدیکی نازی آباد قرار دارد، بالاتر است. قیمت مسکندر این محله بین ۱۳ تا ۲۰میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان ۱۰۷متری در کوچه پورعبدالله متری ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت یک واحد ۷۵متری که نزدیک نازی آباد است، متری ۱۹میلیون تومان اعلام شده است.

خانی آباد نو محله ای در منطقه ۱۹ شهرداری پایتخت است. قیمت واحدهای کلید نخورده در این محله از متری ۱۷میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد ۱۱۲متری و دو خواب در میعاد جنوبی متری ۱۹میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز است و امکانات آن نیز کامل است.

امیریه نیز محله ای واقع در جنوب تهران است. قیمت واحدهای نوساز در این محله بین ۱۸ تا ۲۵میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته قیمت مسکن فقط متاثر از سال ساخت نیست و ممکن است واحدهای قدیمی‌تر در یک محله قیمتی بیشتر از واحدهای نوساز در همان محله داشته باشد. یک واد آپارتمان ۹۵متری در برزگر دومیلیارد تومان قیمت گذاشته شده است.

به طور کل، قیمت مسکن‌در جنوب تهران پایین‌تر از سایر مناطق است اما قیمت دقیق آن را باید با در نظر گرفتن سایر شرایط بررسی کرد.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین