قیمت میوه های تابستانه ۲۰ روز دیگر معقول می‌شود
قیمت میوه های تابستانه ۲۰ روز دیگر معقول می‌شود
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه در سالجاری وضعیت تولید میوه بسیار مطلوب است، گفت: حدود ۲۰ روز دیگر عرضه این میوه های تابستانه انبوه و قیمت آنها متعادل می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اسدالله کارگر با اشاره به اینکه امسال وضعیت تولید میوه‌های تابستانه بسیار مطلوب است، گفت: دلیل گرانی این محصولات آن است که هنوز به مرحله عرضه انبوه نرسیده اند و زمانی که عرضه زیاد شود قیمت‌ها نیز متعادل خواهد شد.” قیمت میوه های تابستانه ۲۰ روز دیگر معقول می‌شود”

وی ادامه داد: در حال حاضر نوبرانه‌هایی مانند زردآلو، هلو، گیلاس، خربزه، طالبی، انگور، ملون و… وارد بازار مصرف شده اند.

کارگر افزود: حدود ۲۰ روز دیگر عرضه این میوه‌ها انبوه می‌شود و قیمت‌ها آنها نیز متعادل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زردآلو در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است، هر کیلوگرم گیلاس را بین ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان، انگور بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی بین ۳ تا ۶ هزار تومان و ملون بین ۳ تا ۵ هزار تومان است.

کارگر افزود: قیمت موز هم ۱۲ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.” قیمت میوه های تابستانه ۲۰ روز دیگر معقول می‌شود”

وی با بیان اینکه در فصل زمستان تولیدات میوه عمدتاً مربوط به جنوب کشور است، گفت: در تابستان تنوع محصول و مناطق کشت بسیار زیاد است ضمن اینکه امسال شرایط تولید بسیار خوبی نیز داریم بنابراین قیمت‌ها رو به کاهش است و طی روزهای آینده نتایج آن را خواهیم دید.

یمت انواع میوه و صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. این قیمت ها بر اساس استعلام نرخ  از این میدان و اعمال نظر کارشناسان اتحادیه بارفروشان به دست آمده است و رعایت آن برای بار فروشان تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری الزامی است اما این نرخ ها خود بسیار بالا است و باعث افزایش قیمت انواع میوه در سطح شهرها نیز شده است.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال و پرتقال تو سرخ  در میدان مرکزی میوه و تره بار ۶ تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال آبگیری ۵ تا ۸ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و توت فرنگی کرج ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم خیار هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار گلخانه ای ۳ تا ۵ هزار تومان است؛ همچنین  نرخ هر کیلوگرم سیب زرد لبنانی در میدان مرکزی میوه و تره بار ۶ تا ۱۲ هزار تومان، سیب قرمز ۵ تا ۱۰ هزار تومان، طالبی و ملون ۴ تا ۸ هزار تومان،کیوی ۷ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه سبز برقان ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، گوجه سبز شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، لیمو شیرین ۹ تا ۲۵ هزار تومان، موز ۱۳ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

  • منبع خبر : مهر