قیمت نفت برنت کاهش یافت
قیمت نفت برنت کاهش یافت
قیمت نفت برنت در ماه آگوست 7.3 درصد و نفت خام آمریکا 6 درصد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، قیمت نفت در  آخرین روز معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت و نفت خام آمریکا در آستانه نزدیک شدن به سواحل فلوریدا که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد، نزدیک به ۳ درصد افت قیمت داشت اما بیشترین افزایش هفتگی از ابتدای ماه جولای ثبت شد.

هر بشکه نفت برنت با ۱٫۲۴ دلار کاهش ۵۹٫۲۵ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۱٫۶۱ دلار کاهش ۵۵٫۱۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

طوفان دوریان همانطور که به سواحل فلوریدا نزدیک شد، قوی‌تر می‌شد و این خطر افزایش یافت که بخش‌هایی از این ایالت آمریکا با بادهای شدید، موج‌های بلند طوفانی و باران‌های شدید برای یک مدت طولانی خسارت ببیند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن روزانه ۳۳ هزار بشکه کاهش یافت و به۱۲٫۰۸ میلیون بشکه در روز رسید.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان در روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ آگوست ۱۲ دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به ۷۴۲ دکل کاهش یافت. تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت و به کمترین میزان از ژانویه سال گذشته رسید.

در عین حال، تولید نفت اوپک در ماه آگوست ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که نخستین افزایش ماهانه در سال جاری به شمار می‌رود.

قیمت نفت از آوریل ۲۰۱۹ که به اوج قیمت خود رسید تاکنون حدود ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است که تاحدی به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین است که به اقتصاد جهان ضربه زده و تقاضا برای نفت را کاهش داده است.

در ماه آگوست، برنت به تنهای کاهش ماهانه ۷٫۳ درصدی و نفت خام آمریکا کاهش ۶ درصدی را ثبت کردند.

نفت خام آمریکا این هفته ۱٫۷ درصد و نفت برنت ۱٫۸ درصد از ارزش خود را از دست دادند که کاهش تاحدزیادی ناشی از تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بود.

  • منبع خبر : فارس