قیمت نفت دوباره صعودی می‌شود
قیمت نفت دوباره صعودی می‌شود
معاملات آتی نفت در روز دوشنبه دوباره رشد کرد و این امر با افزایش خوشبینی همراه شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن از کاهش تولید اضافی در اواخر این هفته خبر خواهند داد و امیدوارم که بانک های مرکزی جهانی آماده باشند تا در میان شیوع ویروس از اقتصاد حمایت کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد این بالاترین میزان خسارت هفتگی در طول یک دهه برای نفت خام وست تگزاس به واسطه ترس سرمایه گذاران از گسترش ویروس که میزان قابل توجهی به تقاضای خام آسیب می رساند، است.”قیمت نفت دوباره صعودی می‌شود”

معاملات آتی نفت خام ایالات متحده ۲٫۸۴٪ سود اولیه را کاهش داد اما ۶۳ سنت یا ۱٫۴٪ با ۴۵٫۳۹ دلار در هر بشکه باقی ماند و پس از ۵ درصد سقوط در روز جمعه به ۴۴٫۷۶ دلار در هر بشکه رسید. براساس داده های بازار داو جونز، برای هفته، این قرارداد بیش از ۱۶٪ سقوط کرد که بزرگترین سقوط هفتگی از دسامبر ۲۰۰۸ است.

بنچمارک جهانی، معاملات آتی نفت خام برنتBRN00، ۶۸ سنت افزایش، .۷۱۱ درصد رشد به ۵۰٫۳۵ دلار در هر بشکه رسید. در هفته گذشته ۱۴ درصد سقوط کرد که این بزرگترین کاهش هفتگی از ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ بود..

جروم پاول رئیس فدرال رزرو روز جمعه اظهار داشت كه بانك مركزی شیوع بیماری را از نزدیک مشاهده می كند و اقتصاددانان گلدمن ساكس روز یكشنبه نوشتند كه انتظار دارند كه صندوق فدرال نرخ بهره را به زودی ۵۰ امتیاز پایه كاهش دهد.

هاروئیکو کورودا، رئیس دولت ژاپن نیز روز دوشنبه بیانیه حمایتی صادر کرد و گفت که بانک مرکزی “تحولات آینده را از نزدیک رصد خواهد کرد” و عهد کرد “عملکردهای بازار مناسب و خرید دارایی ها”. بازارهای آسیایی از فروش هفته گذشته نیز به شدت صعود کردند.

بازارهای نفت نشست این ماه اوپك و متحدان آن در وین به دقت زیر نظر دارند تا در مورد احتمال كاهش تولید اضافی و تلاش برای تعادل عرضه و تقاضا صحبت كنند. رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز یکشنبه گفت که او آماده همکاری با شرکای اوپک + است ، و معتقد است که این گروه می تواند به پایداری قیمت های طولانی مدت نفت کمک کند.

به گفته مسکو تایمز، پوتین روز یکشنبه در نشست مقامات و تولید کنندگان انرژی روسیه گفت که “برای بودجه روسیه، برای اقتصاد ما، سطح فعلی قیمت نفت قابل قبول است.”