قیمت نفت همچنان در حال پائین آمدن است
قیمت نفت همچنان در حال پائین آمدن است
فروش نفت در روز جمعه کم شده است و نفت خام West Texas Intermediate بیش از 6 درصد قبل از بهبود اندکی کاهش یافت. به نظر می رسد یکی از شرکت کنندگان بازار غول پیکر - چین - از این مزیت استفاده می کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نزدیک به ظهر ، معاملات آتی در WTI با ۴٫۶٪ کاهش به ۴۴٫۹۲ دلار رسید. WTI از سال ۲۰۱۸ تاکنون زیر ۴۵ دلار بسته نشده است.

سهام نفت Exxon Mobil پس از فروش شدیدتر در هفته، با ۰٫۲٪ کاهش به ۴۹٫۷۵ دلار رسید.

به گفته S&P Global Platts که اخیراً تخمین خود را برای رشد جهانی و تقاضا نفت در سال ۲۰۲۰ کاهش داده و به ۸۶۰،۰۰۰ بشکه در روز رسیده است ، گفت: “فقدان خریداران و لغو قراردادها باعث شده بسیاری از شرکت ها بتوانند نفت خام خود را روی حامل های نفتی بسیار بزرگ در نزدیکی سنگاپور پارک کنند.” تخمین قبلی آن از ۱٫۳۳ میلیون بشکه است. این کمترین رشد از سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

وی افزود:همه چیز هنوز هم می تواند بدتر شود. “اگر این اپیدمی به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شود ، با آنکه اقتصادهای بزرگ دیگر تاکنون تحت تأثیر چین قرار گرفته اند ، تأثیرات روی تقاضای جهانی نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ می تواند نزدیک به فاجعه بار باشد.”

همچنین گفت:با توجه به RBC سرمایه بازارها ، یک خریدار ظاهر شده است تا میزان اضافی خود را افزایش دهد. چین در حال خرید نفت برای ذخیره سازی بوده است، پویایی که قیمت های نسبتاً قوی را حفظ می کند.

مایکل ترن نوشت: RBC نوشت: “تصویربرداری اولیه ماهواره ای از مخازن بام شناور نشان می دهد که چین ذخایر نفت خام را حدود ۲۸ میلیون بشکه تاکنون در این ماه افزایش داده است. “چین بیش از ۸۰٪ از سهام جهانی در این ماه را تشکیل می دهد و داوطلبانه یا نه، بشکه ها به انبار رفته اند و بعید است که در مدت زمان نزدیک ظاهر شود.”

اوپک قصد دارد هفته آینده در وین جلسه برگزار کنند تا در مورد کاهش تولید و تلاش برای افزایش قیمت ها صحبت کند. البته ممکن است به علت شیوع ویروس تحت تاثیر قرار بگیردپلاتس می گوید: “اوپك گفته است كه پس از گزارش شدن موارد ویروس، وضعیت سلامتی وین را تحت نظر دارد.”