قیمت هر کیلو گوشت مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید
قیمت هر کیلو گوشت مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید
​مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت هر کیلو ۲۱ هزارتومان عرضه می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت هر کیلو ۲۱ هزارتومان عرضه می‌شود. البته در برخی مغازه این مقدار اندکی کمتر یا بیشتر است.

به گفته برخی از فروشندگان  قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش ۳ تا ۴۰۰۰ تومانی پیدا کرده است و قیمت خرید عمده مرغ  از کشتارگاه حدود ۱۹ هزارتومان شده است.”قیمت هر کیلو گوشت مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید”

این در حالیست که بر اساس مصوبه تیرماه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، ۱۵ هزار تومان تعیین شد  و این اختیار به استانداران داده شد که قیمت محصول را با ۵ درصد کاهش یا افزایش در استان خود نرخ گذاری کنند.

علی رغم هشدار کارشناسان درباره اعمال ممنوعیت و محدودیت برای صادرات محصولات کشاورزی، مسئولان تنظیم بازار کشور به محض ایجاد کوچک‌ترین نوسانی در بازار داخل، در اولین قدم اقدام به اعمال محدودیت در صادرات می‌کنند که رویکرد غلط طی سال‌های گذشته باعث از دست رفتن بازارهای مهم صادراتی و جایگزینی کشورهای رقیب، شده است.

اخیراً نیز به دنبال افزایش قیمت تخم مرغ دولت ابتدا اقدام به ممنوعیت و سپس اعمال تعرفه بر صادرات این محصول کرده که این اقدام با انتقاد شدید تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواجه شده است.

همه چیز زیر سر صادرات است!

سه روز قبل، مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی دلیل افزایش قیمت تخم مرغ را صادرات این محصول عنوان کرد و از توقف صادرات آن خبر داد.

غلامرضا ملک نیا، با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن تولید تخم مرغ در کشور توزیع می‌شود، گفت: اختلاف قیمتی که در چند وقت اخیر برای تخم مرغ به وجود آمد به علت صادراتی بود که انجام شد؛ به طوری که در سال گذشته در مجموع ۵۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد در حالی که در همین چند ماهه ۶۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد که این موضوع موجب افزایش قیمت این محصول در بازار شد.

  • منبع خبر : ایران جیب